تعطیلی کامل یک واحد پتروشیمی در هند به دلیل شرایط قرنطینه

شرکت دولتی گاز جیل به دلیل ادامه شرایط قرنطینه به‌منظور پیشگیری از سرعت شیوع ویروس کرونا در هند، یکی از واحدهای پتروشیمی خود را تعطیل کرد.

به گزارش خبرگزاری پرس تراست آو اندیا، شرکت دولتی گاز هند با تعطیلی کامل پتروشیمی خود در شهر پاتا واقع در استان اوتار پرادش هند، به جمع تولیدکنندگانی پیوست که مجبور شده‌اند به دلیل کاهش تقاضای شدید و دشواری‌های حمل‌ونقل در پی قرنطینه بی‌سابقه دولت هند به‌منظور مقابله با سرعت گرفتن شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌های خود را متوقف کنند.

شرکت جیل نخست به دلیل توقف فعالیت دو سوم کامیون‌های حمل‌و‌نقل محصولات نهایی برای عرضه به مصرف‌کنندگان به دلیل اعمال قوانین سختگیرانه منع رفت‌وآمد و قرنطینه برای پیشگیری ازشیوع و مقابله با بیماری کووید-19، مجبور شد نرخ بهره‌گیری از واحد پلی‌اتیلن با ظرفیت تولید سالانه 400 هزار تن در مجتمع پاتا را به نصف کاهش دهد.

اما از آنجا که تولید بدون استفاده پلیمرها همه فضای کارخانه را می‌گیرد، شرکت هندی جیل هفته گذشته به‌طور کامل فعالیت این واحد پلی‌اتیلنی را تعطیل کرد، اما این شرکت همچنان فعالیت واحد تولید گاز مایع (ال‌پی‌جی) را برای پاسخ‌گویی به تقاضای شهروندان هندی برای سیلندرهای گاز مخصوص خوراک‌پزی متوقف نکرده است.

این شرکت همچنین از 25 ماه مارس در پی اعلام قرنطینه کلی دولت هند، واحد تولید پلی‌اتیلن سبک خطی خود با ظرفیت تولید سالانه 210 هزار تن را هم تعطیل کرده است.

بسیاری از مجتمع‌های پتروشیمی در هند از مان اعلام قرنطینه کلی در هند از 24 مارس تا 14 آوریل، مجبور به تعطیلی فعالیت‌های خود شده‌اند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن