رکوردشکنی فولکس واگن در بازار کبالت

شرکت آلمانی فولکس واگن به دنبال تامین امنیت دراز مدت عرضه کبالت است، ماده‌ای که در باتری‌های قابل شارژ خودروهای برقی استفاده می‌شود و فولکس واگن هم به سمت تولید خودروهای برق رفته است.

به گزارش «انرژی امروز» رویترز از قول یک منبع آگاه در صنایع کبالت نوشته است که فولکس واگن، بزرگ‌ترین تولید کننده خودروی دنیا، از تولیدکنندگان کبالت خواسته است تا پیشنهادات تامین مواد ده سال آینده این شرکت را ارئه دهند.

برنامه استراتژیک فولکس واگن تولید خودروهای برقی است آن هم بعد از این‌که افتضاح dieselgate به وجود آمد. حالا این شرکت برای سرمایه‌گذاری 24 میلیارد دلاری در صنعت خودروهای با انتشارات صفر تا سال 2030 برنامه‌ریزی کرده است تا تبدیل به چالشی جدی برای خودروسازی تسلا شود.

برنامه فولکس واگن رسیدن به میزان تولید 3 میلیون دستگاه خودروی برقی تا سال 2025 است و از این رو از تمامی تولید کنندگان کبالت خواسته است تا پیشنهادات فروش خود را تا آخر سپتامبر به این شرکت ارسال کنند.

یکی از فعالین صنعت کبالت به رویترز گفته است که در مناقصات گفته نمی‌شود که آنها واقعا چقدر کبالت می‌‌خواهند. آنها فقط می‌گویند چقدر خودروی برقی خواهند ساخت و ما مجبوریم تمام کبالت خود را بفروشیم.

فولکس واگن اعلام کرده است که تا سال 2025 سالانه به بیش از 150 گیگاوات ساعت ظرفیت باتری به طور سالانه نیازمند خواهد داشت.

این اعلام به آن معنی است که خرید مواد اولیه بسیار بالا خواهد بود. و بنا بر گفته مسولان فولکس واگن «این خرید بزرگترین خرید مواد اولیه در تاریخ صنعت خودروسازی خواهد بود، یعنی سفارشی به ارزش بیش از 50 میلیارد یورو».

انتظار می‌رود با تلاش دولت‌ها برای مبارزه با آلودگی هوا، تقاضا برای کبالت هم در سال آتی افزایش یابد. فشارها بر فولکس واگن به دلیل تاخیر در ورود به تکنولوژی خودروهای برقی بیشتر شده است.

جمهوری دموکراتیک کنگو، تقریبا 65 درصد عرضه جهانی کبالت را در اختیار دارد که برآورد می‌شود میزان آن به 100 هزار تن در سال جاری برسد. کانادا، چین، روسیه، استرالیا و زیمباوه هم از جمله کشورهای دارنده منابع کبالت هستند.

در سطح شرکت‌ها هم شرکت گلنکور سال گذشته بیش از 28 هزار تن کبالت تولید کرد. این شرکت اخیرا توافقی برای فروش بیش از 20 هزار تن کبالت به چین را امضا کرده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن