امیدواریم با حضور اردکانیان دغدغه آب رفع شود

معاون اول رییس‌جمهور گفت: با بیان مدام اینکه بحران آب داریم، اتفاقی نمی‌افتد. امیدوارم حضور اردکانیان در وزارت نیرو به همه کمک کند که این دغدغه رفع شود و بتوانیم با همین منابع موجود، کشور را توسعه دهیم

به گزارش خبرنگار نیروی «انرژی امروز»، اسحاق جهانگیری عصر امروز در جلسه تودیع حمید چیت چیان وزیر نیروی سابق و معارفه رضا اردکانیان وزیر نیرو فعلی با اشاره به عملکرد چیت چیان در وزارت نیروی ولت یازدهم گفت: آقای چیت‌چیان انصافا بسیار تلاش کرد و  به عنوان انسانی در قامت وزارت طی این دوران سیاستگذاری می‌کرد و در این زمینه معتقدم وزارت نیرو از مجموعه‌ای کارآمد برخوردار است. 

وی در ادامه افزود: یکی از سخت ترین اتفاقات، شرایط استان خوزستان در سال گذشته بود.  به گونه ای که ابزار و رفاه مردم هر دو از دست مردم رفته بود. 

جهانگیری با بیان اینکه من میدانم که وزارت نیرو چه کرد، تا  بتوانند رنج مردم را بکاهد تصریح کرد: ندیدم مدیری اینگونه دلسوز باشد.

حفظ مهاب قدس به همت چیت چیان

وی با اشاره به آنچه در زمینه مهاب قدس اتفاق افتاد و تلاش چیت چیان برای حفظ آن در دولت، گفت: وقتی مهاب قدس را به آستان قدس دادند، گفتیم چه اشکالی دارد که مهاب قدس دست دولت باشد یا دست آستان قدس؟ چیت چیان پای این مساله ایستاد و با کمک مقام معظم رهبری و قوه قضاییه و مجلس و … مهاب قدس را به دولت برگرداند و از ۲۰هزار میلیارد تومان دارایی وزارت نیرو صیانت کرد.

جهانگیری در ادامه به تلاش چیت چیان برای خارج کردن وزارت نیرو از پرداخت هزینه هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از کارهای مهم برای وزارت نیرو این بود که پیگیری شد و مقرر شد که وزارت نیرو هزینه هر هدفمندی یارانه ها را نپردازد. توسعه کشور به صورت جدی وابسته به عملکرد وزارت نیرو است.

جذب فاینانس برای نیروگاه ها از دوران مهندس موسوی مطرح بود

 معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اینکه «در صنعت برق توفیقات بسیار زیادی داشتیم»، تصریح کرد: یک زمانی بحث ساخت نیروگاه کلید در دست بود. جزء اولین پیشنهادهای دولت مهندس موسوی این بود که برای ساخت نیروگاه فاینانس جذب کنند.

وی در ادامه افزود: بخش خصوصی به‌خوبی در صنعت برق وارد شد و باید بخش خصوصی را تقویت کنیم.  ما باید توجه داشته باشیم که یکی از کارهای اصلی این باشد که بخش خصوصی از کارش راضی باشد و سود ببرد. ما باید راهکارهایی پیدا کنیم تا مشکلات وزارت نیرو برای پرداخت بدهی خود به بخش خصوصی حل شود. 

جهانگیری با بیان اینکه «در بخش آب با بحران جدی‌تری مواجه هستیم»، تاکید کرد: با بیان مدام اینکه بحران داریم، اتفاقی نمی‌افتد باید راهکار مصرف بهینه آب را در صنعت و بخش شرب و کشاورزی بیابیم.

امیدواریم با حضور اردکانیان دغدغه آب رفع شود

وی در ادامه افزود:در بخش آب‌های ژرف ذخایر عظیمی وجود دارد و در این زمینه مطالعات در حال انجام است.امیدوارم حضور اردکانیان در وزارت نیرو به همه کمک کند که این دغدغه رفع شود و بتوانیم با همین منابع موجود، کشور را توسعه دهیم

معاون اول رییس جمهوری گفت: اقتصاد آب و اقتصاد برق دو موضوع کلیدی در وزارت نیرو است که باید مشکل آن حل شود.  اگر بتوانیم راهکارهای خوبی پیدا کنیم از این مشکل هم عبور می کنیم.

وی در ادامه از ستار محمودی سرپرست وزارت نیرو هم تشکر کرد و گفت: مهندس محمودی انصافا انسان شایسته،  دلسوز و بی ادعایی است. معمولا دوستان به این پست می رسند می گویند`ما هم شریک` اما ایشان اصلا ادعایی نداشتند.

وی در پایان با اشاره به اینکه 8 میلیارد دلار با مجوز رهبری برای تکمیل آب های مرزی اختصاص داده شد، تصریح کرد: کارهای بزرگی در دولت یازدهم صورت گرفت.انتظار دارم همه با کمک اردکانیان مسیر توسعه را با سرعت بیشتری پیش ببرند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن