نامه کلانتری به جهانگیری برای انتقال یک میلیارد متر مکعب آب از خوزستان

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس، از نامه رییس سازمان محیط زیست کشور به معاون اول رییس جمهور برای انتقال یک میلیارد متر مکعب آب از خوزستان خبر داد.

قاسم ساعدی از ارسال نامه ای محرمانه توسط کلانتری رییس سازمان محیط زیست کشور به جهانگیری معاون اول رییس جمهور خبر داد و گفت: کلانتری در این نامه گفته که خوزستان 3میلیارد مترمکعب آب اضافه دارد و می توان یک میلیارد مترمکعب از این آب را به دیگر مناطق کشور منتقل کند، که این یک سناریوی سیاسی بسیار خطرناکی بوده که در چارچوب نظام واخلاق بشری نمی گنجد و با حمایت و پشتیبانی لابی هایی انجام می شود که علیه مردم خوزستان کار می کنند.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با انتقال آب از خوزستان آینده 5 میلیون نفری که در این استان زندگی می کنند به خطر می افتد، افزود: رییس جمهور از این سناریوها و مدیریت های خطرناک اطلاع ندارد، البته در زمان ارائه لایحه بودجه در صحن علنی مجلسا موضوع و مراتب اعتراض نمایندگان خوزستان به اطلاع رییس جمهور رسانده شد.

با مدیریت معاون اول رییس جمهور می خواهند آب  خوزستان را به کرمان منتقل کنند

وی با اشاره به اینکه در دوره دولت دوازدهم و با مدیریت جهانگیری معاون اول رییس جمهور می خواهند آب را به کرمان منتقل کنند و منشاء معیشت مردم خوزستان را به مخاطره بیندازند، ادامه داد:سوال بنده از کلانتری رییس سازمان محیط زیست این است که با چه مدل محاسبه ای میزان آب خوزستان اعلام شده در حالی که حقابه های تالاب هورالعظیم، شادگان و ایذه ارائه نشده و رودخانه های جراحی، کرخه و کارون خشک بوده و آبی که به مردم آبادان و خرمشهر می رسد شور است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه این محاسبات غلط و برحسب علایق و سلایق برای دولت ننگ است و می خواهند یک نقطه را نابود و نقطه دیگری را آباد کنند، یادآور شد: با انتقال آب خوزستان قطعا 5 میلیون خوزستانی تحصن می کنند و اجازه چنین اقدامی را نمی دهند.

ریزگردهای خوزستان کنترل نشده است

وی افزود: دولت سال گذشته وعده هایی به مردم داده که عملیاتی نشده و ریزگردها کنترل نشده است، علاوه برآن می خواهند آب را از خوزستان انتقال دهند، چرا و به چه دلیل این اقدامات صورت می گیرد؟

ساعدی با بیان اینکه مردم خوزستان این استان را ترک نمی کنند و هیچ کس با هیچ روشی نمی تواند مردم خوزستان را به مهاجرت ترغیب کند، ادامه داد:دولت باید افراد صالح، دلسوز، بی طرف و فارغ از هرگونه سلایق و علایق را باید به کار گمارد و افرادی که بازیچه دست سیاستمداران دیگر هستند و نقشه هایی شومی دارند را که می خواهند یک منطقه را حذف و منطقه دیگری را آباد کنند، نباید انتخاب شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:فرزندان خوزستان در سوریه و عراق می جنگند، اما آب آنها به استان های دیگر منتقل می شود، چرا برخی مسئولان اهل کرمان و یزد هستند باید آب را با یک سناریوی سیاسی و خلاف قانون اساسی منتقل کنند؟

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن