مصرف انرژی در کشور، 4 برابر میانگین سالانه دنیاست

رئیس پژوهشکده مطالعات راهبردی موسسه مطالعات انرژی گفت: بیش از یک میلیون بشکه معادل نفت خام مصرف انرژی فقط در بخش خانگی است و این رقم ۳ تا ۴ برابر میانگین سالانه دنیاست.

به گزارش خبرنگار« انرژی امروز»، حامد حوری جعفری، رئیس پژوهشکده مطالعات راهبردی موسسه مطالعات انرژی در خصوص ترازنامه هیدروکربوری گفت: ارائه این آمار بیشتر با هدف آشنایی اقشار مختلف جامعه، پژوهشگران و رسانه‌ها با میزان مصرف انرژی و سایر روندهای اجرایی در صنعت نفت است.

وی با بیان اینکه برای نمونه بیش از یک میلیون بشکه معادل نفت خام مصرف انرژی فقط در بخش خانگی است گفت: این رقم ۳ تا ۴ برابر میانگین سالانه دنیاست و به این ترتیب در همین بخش خانگی میلیاردها تومان تنها از طریق وجود اشکال در عایق‌بندی‌ها، تأسیسات گرمایشی، لوازم خانگی و سایر موارد هدر می‌رود و با افزایش آگاهی در مورد این آمار و جلب مشارکت مردم می توانیم ۴۰ تا ۵۰ درصد هدررفت انرژی را تنها در بخش خانگی کاهش دهیم.

حوری جعفری با اشاره به شدت انرژی در ایران که از میانگین جهانی ۴.۵ برابر بیشتر است، گفت: میزان شدت انرژی در بخش ساختمان و مسکن بیشترین درصد را دارد.

به گفته وی، ترازنامه انرژی در حدود ۷۰۰ صفحه با آخرین آمارها در سال ۹۴ منتشر شده و از این پس نیز آمارهای مرتبط با انرژی به صورت سالانه روی درگاه ملی انرژی و ترازنامه انرژی منتشر می شوند.ترازنامه انرژی در ۱۱ فصل مراحل مختلف روند اجرایی در حوزه انرژی از ابتدا تا انتها را با ارائه آمار شفاف‌سازی می کند.

رئیس پژوهشکده مطالعات راهبردی موسسه مطالعات انرژی در پایان خاطر نشان کرد: در این ترازنامه آمار منتشر شده از سال ۸۴ تا ۹۴ منتشر شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن