فوکوشیما؛ افزایش نگرانی از تشعشعات رادیواکتیو

با رسیدن به هفتمین سال حادثه فوکوشیما، نگرانی‌هایی که از تعشعات راکتورهای آسیب دیده این نیروگاه کم کم رنگ می‌باخت حالا به یکباره اوج گرفته است.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز» یک گروه تحقیقاتی مشترک، متشکل از کارشناسان شرکت‌های آساهی شیمبون و رسانه‌های فوکوشیما، به این نتیجه رسیده‌اند که هنوز 66 درصد از ساکنان این منطقه نگران تشعشعاتی هستند که راکتور شماره یک نیروگاه اتمی فوکوشیما منتشر می‌کند.

پیش از این و در سال 2017 این بررسی‌ها به رقم 63 درصد رسیده بود. این هشتمین بررسی از زمان رخ‌داد فاجعه فوکوشیما بعد از زلزله و سونامی یازدهم مارس سال 2011 است.

21 درصد از مصاحبه شوندگان گفته‌اند به شدت نگرن تشعشات رادیواکتیو هستند و 45 درصد هم تا حدی نگرانی خود را اعلام کردند.

در حالی که 33 درصد مردم چندان نگران این تشعشعات نیستند.

وب سایت آساهی شیمبون نوشته است در خصوص سرعت بازیابی منطقه هم 45 درصد از سوال شوندگان اعلام کردند که با این روند موافق هستند و 42 درصد هم تا حدی موافق بودند.

اما 54 درصد از مصاحبه شوندگان گفته‌اند که ممکن است بیش از 20 سال بتوانند دوباره در این منطقه ساکن شوند و مثل سابق به زندگی خود ادامه دهند.

در صورتی که 75 درصد از سوال شوندگان با آغاز به کار مجدد نیروگاه‌ اتمی خاموش شده موافق نبودند.

پیش از این و وقتی در سطح کل کشور از مردم در خصوص آغاز به کار مجدد نیروگاه‌های اتمی ژاپن سوال شده بود، 61 درصد مردم مخالف آغاز به کار مجدد این نیروگاه‌ها بودند.

نظرات در خصوص بهره‌بردار نیروگاه فوکوشیما، شرکت برق الکتریک توکیو، تپکو، و به ویژه ذخیره آب آلوده به تیریتیوم در محل، متفاوت بود. تپکو قصد دارد این آب را به دریا تخلیه کند. 67 درصد مردم با این اقدام مخالف بودند.

87 درصد مردم هم نگرانی خود را نسبت به آلوده شدن آب دریا توسط این آب آلوده اعلام کردند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن