سفیر اکوادور به طرح «بی‌زباله» پیوست

سفیر اکوادور در ایران به منظور مشارکت در اجرای طرح پاکسازی زباله ماسال در راستای کمپین «بی‌زباله» به همراه معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست، وارد گیلان شد.

به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)،خرمن اورتگا سفیر کشور اکوادورر در ایران در سفری یک روزه چهارشنبه شانزدهم اسفندماه به استان گیلان وارد و با استاندار گیلان دیدار کرد.

منابع محیط زیست گیلان میراث ملی و جهانی است

مصطفی سالاری استاندار گیلان در این دیدار با اشاره به شباهت تجاری ایران و اکوادور، گفت: زمینه های بسیاری برای همکاری میان دو کشور وجود دارد.

سالاری با یادآوری شرایط شکننده محیط زیست گیلان، خاطرنشان کرد: منابع طبیعی و محیط زیست گیلان میراث جهانی و مالی است زیرا محیط زیست موضوعی فرامرزی است و از این رو در رفع چالش های محیط زیستی نیز باید همکاری های منطقه ای و بین المللی شکل گیرد.

استاندار گیلان اشاره ای هم به تنوع منابع آبی گیلان همچون دریا، تالاب ها، رودخانه ها و آب بندان ها داشت و افزود: بیش از دو هزار آب بندان و 50 رشته رودخانه در استان وجود دارد و حفظ منابع طبیع به ویژه جنگل و تالاب های استان از جمله مهم ترین اولویت ها است.  

سالاری گفت: مصمم به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست استان، بهره برداری پایدار از منابع با روش هایی همچون توسعه اکوتوریسم داشته باشیم و در همین راستا به جهت تشابه اقلیم گیلان و اکوادور، مایل به گسترش همکاری های محیط زیست میان دو کشور هستیم.

اعلام تمایل اکوادور برای همکاری در رفع مشکلات محیط زیست گیلان

خرمن اورتگا سفیر اکوادور نیز در این دیدار ضمن اعلام تمایل اکوادور برای همکاری در رفع چالش‌های محیط زیستی گیلان، گفت: متاسفانه افزایش استفاده از پلاستیک یکی از مهم ترین چالش های کنونی محیط زیست در دنیا است که آموزش عمومی و رسانه ها می توانند نقش مهمی در کاهش و رفع این آسیب داشته باشند.

اورتگا اشاره ای هم به زیبایی و تنوع گیلان در حوزه هایی همچون کشاورزی، گردشگری طبیعی و غذایی داشت و اظهار کرد: برطرف کردن چالش های محیط زیستی گیلان می تواند سهمی مهم در ارتقاء این استان زیبا در گردشگری داشته باشد.

عدم ساماندهی وضعیت پسماند کشور می‌تواند منجر به گستردگی این چالش در حوزه های دیگر شود

کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در این دیدار با تاکید بر اهمیت چالش پسماند در کشور به ویژه در استان های شمالی، تصریح کرد: عدم ساماندهی وضعیت پسماند، می تواند این چالش محیط زیستی را به یکی از بزرگترین چالش های آتی کشور در حوزه های مختلف همچون بهداشت، سلامت و اقتصاد تبدیل کند.

مدنی ضمن یادآوری لزوم ارتقاء فرهنگ و آموزش عمومی جامعه در خصوص کاهش تولید زباله، تفکیک از مبداء و بازیافت، خاطرنشان کرد: باید از تجربه های موفق جهانی در این حوزه بهره گرفت.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به جهانی بودن محیط زیست، گفت: ایران و اکوادور می توانند در زمینه محیط زیست همکاری داشته باشند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن