291 هزار مگاوات ساعت سهم نیروگاه‌های تجدیدپذیر در تولید انرژی برق گیلان

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان گفت: سه نیروگاه تجدید پذیر منطقه گیلان در سال 96 در مجموع 291 هزار و 615 مگاوات ساعت انرژی برق تولید کردند.

به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «عظیم بلبل آبادی» در این خصوص گفت: میزان انرژی دریافتی از نیروگاه‌های تجدیدپذیر منطقه استان گیلان در سال 96، شامل سه نیروگاه تجدیدپذیر بادی منجیل، آبی سد منجیل و آبی سد تاریک 291 هزار و 615 مگاوات ساعت بود.

وی با اشاره به رویکرد دنیا در استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر بیان داشت: پتانسیل‌های خوبی در استان گیلان از لحاظ انرژی بادی، آبی و انرژی خورشیدی به عنوان انرژی پاک و تجدیدپذیر وجود دارد که باید با برنامه ریزی امکان استفاده از پتانسیل انرژی‌های مختلف را با توجه به توان مالی فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان افزود: رویکرد جدید شرکت در استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی درزمینه انرژی تجدید پذیر بادی وخورشیدی است و به زودی شاهد به بار نشستن نیروگاههای بادی و خورشیدی در آینده‌ای نزدیک در استان گیلان خواهیم بود.

وی ادامه داد: در زمینه انرژی بادی، شرکت‌های مختلف خارجی و ایرانی متقاضی تولید انرژی الکتریکی در این بخش در استان گیلان هستند.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان افزود: این 5 شرکت در مجموع متقاضی احداث 300 مگاوات انرژی بادی در مناطق؛ منجیل، گنجه، جیرنده و رودبار استان گیلان می‌باشند که در مواردی محل احداث نیروگاه تعیین شده و در مواردی هم محل احداث نیروگاه در حال بررسی است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن