مجله مهندسی صنایع و مدیریت شریف

مجله علمی و پژوهشی «شریف» به عنوان یکی از پیشگامان مجلات علمی و پژوهشی دانشگاه ها با شکل و محتوایی متفاوت و متناسب با نیازها و اقتضای زمان، در سال 1363 فعالیت خود را آغاز کرد، و در پی آن با هدف تکمیل رسالت علمی – فرهنگی در سال 1371 در قطع و قالبی جدید به حیات خود ادامه داد. پس از یک دوره ی 10 ساله، و انتشار شماره هایی در خصوص `آموزش عالی کشور`، `ارتباط دانشگاه، صنعت و دولت`، `محیط زیست`، `بیوتکنولوژی` و ….، در سال 1380 با رایـزنی های متعدد با مسؤولان وقت دانشگاه، این مجـله به انعکاس دستاوردهای علمـی و پژوهشی استادان دانشگاه های سراسر کشور در زمینه های مختلف علوم و مهندسی اقدام کرد. مجله ی شریف در سال 1383 بر اساس مصوبه ی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به جُرگه مجلات معتبر علمی و پژوهشی کشور پیوست و از آن زمان پس در سه زمینه `مهندسی عمران`، `مهندسی مکانیک` و `مهندسی صنایع و مدیریت` به فعالیت خود ادامه داد.در حال حاضر مجله ی `مهندسی صنایع و مدیریت شریف` توانسته است با دریافت سالانه بیش از 200 مقاله و انتشار منظم دو فصل یکبار دستاوردهای علمی، پژوهشی محققان کشور را به نحو شایسته یی در اختیار علاقه مندان به موضوع پژوهش قرار دهد و در پایگاه های داده یی معتبر کشور نمایه شود.

مجله علمی و پژوهشی «شریف»، از انتشارات دانشگاه صنعتی شریف است که هدف آن فراهم آوردن بستری مناسب برای تبادل اطلاعات در زمینه ی پژوهش های علمی، فنی و تخصصی در میان استادان و دانشمندان و اعتلای سطح دانش نظری و علمی آنان و نیز تهیه ی مجموعه یی مفید است. چاپ مقالات در مجله شریف منوط به دارا بودن یکی از ویژگی های زیر است:1.    مقالاتی که حاوی مطالب بدیع در زمینه های علمی و فنی و در مجله ی دیگری به چاپ نرسیده باشند؛ مقاله های ارائه شده در کنفرانس، از این امر مستثنی هستند و مانند سایر مقالات، ارزیابی شده و در صورت تأیید به چاپ می رسند.2.  مقالات مبتنی بر تحقیقات نظری و علمی پیشرفته، دارای یکی از مشخصات زیر:1.2.  با نقد و بررسی در موضوعات فنی و مهندسی، به طرح نظرهای جدیدی پرداخته و به نتایج تازه یی دست یافته باشند.2.2.  به اختصار و در زمینه های فنی، صنعتی و پژوهشی تدوین شده باشند.2.3. پژوهش، تلخیص و استنتاج از برخی آثار برجسته ی علمی و فنی باشند.

 مجله ی علمی و پژوهشی «شریف» به عنوان اولین مجله ی فارسی از ابتدای سال 2012 میلادی توسط مؤسسه  انتشاراتی اسپرینگر(Springer) آلمان، برخط (آنلاین) شد و در اختیار استادان و پژوهشگران ایرانـی و فارسی زبانان  سراسر دنیا قرار گرفت. شایان ذکر است که مقالاتی که از سوی این مؤسسه برخط می شوند دارای `DOI` علمی می شوند و از امتیاز بالاتری برخوردار خواهند بود. علاقه مندان می توانند از طریق نشانی www.globalsciencejournals.com به مجله ی علمی و پژوهشی  شریف دسترسی داشته باشند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن