مجمع در خصوص الحاق به کنوانسیون پالرمو به جمع بندی نرسید

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه خود به مرحله رای‌گیری در زمینه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو نرسید و قرار شد، شنبه هفته آینده این موضوع به طور کامل بررسی شود.

الهیار ملکشاهی در خصوص جلسه امروز (شنبه 29 دیماه) مجمع تشخیص مصلحت نظام با دستور کار بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته (پالرمو)، اظهار داشت: راجع به موضوع پالرمو قبل از جلسه اصلی مجمع تشخیص مصلحت نظام 2 کمیسیون قضائی و حقوقی و کمیسیون سیاسی و امنیتی این مجمع جلساتی را برگزار کردند و مباحثی مطرح شد.

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هر 2 کمیسیون برای ارائه گزارش خود به صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام به نتیجه‌ای نرسیدند، در واقع گزارش این 2 کمیسیون تکمیل نشد.

وی افزود: موضوع بررسی الحاق به کنوانسیون پالرمو پس از برگزاری جلسه 2 کمیسیون در جلسه اصلی مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز مورد بحث قرار گرفت.

ملکشاهی با بیان اینکه علاوه بر اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، میهمانان دیگری مانند محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه حضور داشتند و به اظهار نظر پرداختند، ادامه داد: جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام به مرحله رای‌گیری نرسید و قرار شد، کمیسیون های مجمع جلسه‌ای را برگزار کنند و حداکثر تا روز هفته جاری چهارشنبه گزارش خود را ارائه دهند.

نماینده مردم کوهدشت و رومشگان در مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه بعدی مجمع تشخیص مصلحت نظام با موضوع بررسی کنوانسیون پالرمو روز شنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه امروز به جمع بندی نرسیدند و صحبت‌ها کامل نشد، افزود: بنظرم درجلسه بعدی موضوع بررسی الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو نهایی می‌شود.

الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو با 5 شرطی که مجلس تعیین کرده مفید خواهد بود

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: نظر ما که بعنوان کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس به این جلسه دعوت شدیم این بود که با 5 شرطی که مجلس در ماده واحده الحاق به کنوانسیون پالرمو تعیین کرده، عضویت در کنوانسیون پالرمو مفید خواهد بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن