اصلاح شرایط گارانتی گوشی‌های سامسونگ در ایران

مدیرکل حقوقی سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: طبق سیاست‌های گارانتی سامسونگ خرابی ناشی از نصب نرم‌افزار و برنامه‌های متفرقه شامل گارانتی نبود که این موضوع تغییر کرد.

محمدجعفر نعناکار، مدیرکل حقوقی سازمان فناوری اطلاعات ایران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره شرایط گارانتی گوشی سامسونگ اظهار داشت: در نتیجه بررسی‌های انجام شده، نامه‌ای به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان ارسال شد. در این نامه توضیح دادیم که به دلیل مسایل تحریم، بسیاری از اپلیکیشن‌های ایرانی امکان عرضه در یک مارکت بین‌المللی مانند گوگل‌پلی را ندارند. از سوی دیگر برخی اپلیکیشن‌های بیمه‌ای و بانکی یا حتی اپلیکیشن دولت همراه، بنا به یک سری مصلحت‌ها، روی مارکت‌های بین‌المللی منتشر نمی‌شوند. در چنین شرایطی سامسونگ می‌تواند همه اینها را به عنوان یک برنامه متفرفه تلقی کرده و به این بهانه گوشی را از گارانتی خارج کند.

اکنون بند ۷ شرایط گارانتی روی سایت سامسونگ در ایران اصلاح شده و در شرایط مواردی که شامل گارانتی نمی‌شود به جای بند پیشین آمده است: « هزینه‌های مرتبط با خرابی‌های ناشی از نصب هرگونه نرم‌افزار یا برنامه که توسط شرکت سامسونگ طراحی و تولید نشده باشد».

نعناکار درباره تفاوتی که بند جدید در شرایط گارانتی ایجاد می‌کند توضیح داد: بر اساس شرایط جدید، اگر براثر نصب یک اپلیکیشن متفرقه، آسیبی به گوشی وارد شود، مثلا باتری آن دچار مشکل شده یا صفحه لمسی دستگاه ایراد پیدا کند، گوشی از گارانتی خارج نمی‌شود، اما سامسونگ حق دارد، هزینه تعمیرات را از کاربر دریافت کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن