پیش‌بینی ۱۰۰ نقطه برای احداث سدهای تغذیه مصنوعی در هرمزگان

هوشنگ ملایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان، در آیین افتتاحیه دو پروژه شبکه آبیاری و زهکشی میناب و طرح سد تغذیه مصنوعی دشت شمیل آشکارا که با حضور معاون آب و آبفا وزیر نیرو انجام شد، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین درخواست‌های مردم شهرستان میناب به‌عنوان یکی از بزرگترین قطب‌های کشاورزی استان، احداث آب‌شیرین‌کن این شهرستان و کاهش انتقال آب منطقه به بندرعباس است.

وی در ادامه افزود: به دنبال دو دهه خشکسالی در استان، ایجاد شرایط بحرانی و خشک شدن برخی از باغات این منطقه توانستیم با تجهیز ۶۰ حلقه چاه تامین آب اضطراری که از قبل حفر شده بود مشکلات کشاورزان منطقه را کاهش دهیم.

این مقام مسئول با اشاره به کاهش انتقال آب منطقه میناب به مرکز استان گفت: از سیاست‌های وزارت نیرو در تامین آب بندرعباس، استفاده از صنعت شیرین‌سازی آب دریا برای صنعت و آب شرب در این شهرستان است.

مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌‌ای هرمزگان تصریح کرد: توانستیم با تبدیل کانال‌های آبی به لوله‌کشی از پرت آب ۳۰ درصدی ۱۲ هزار هکتار دشت پایین‌دست سد استقلال میناب جلوگیری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: از ۱۰۰ نقطه تعیین شده برای احداث سدهای تغذیه مصنوعی دشت‌ها هشت سد در منطقه میناب قرار دارد.

ملایی عنوان کرد: کمک و تقویت توان کشاورزان در احداث گلخانه‌ها تاثیر بسزایی در استقلال، بهره‌وری و ایجاد ارزش افزوده آنها دارد که امیدواریم با تمهیدات لازم در اولویت قرار گیرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن