همکاری اپل و گلدمن ساکس برای عرضه کارت اعتباری
دارندگان کارت میتوانند با استفاده از Apple Wallet اهداف هزینهکردی خود را مشخص کنند، پاداش خریدهایشان را ردگیری کنند، و مانده حسابشان را مدیریت نمایند.همچنین ظاهرا مشتریان ۲ درصد از پول خود را از بیشتر خریدهایشان دریافت خواهند کرد و به طور بالقوه جوایز بیشتری نیز برای خرید محصولات و خدمات اپل دریافت خواهند کرد.
در مرحله نخست، کارکنان اپل چند هفته دیگر که این کارت صادر شود آن را تست خواهند کرد. این کارت اعتباری مشترک با گلدمن ساکس از شبکه پرداخت مسترکارت استفاده خواهد کرد.
این کارت اعتباری گامی بزرگ برای هر دو شرکت به شمار میرود.
اپل در حال کار بر روی انتقال تمرکز فروش خود از سختافزارش به محصولات سرویسبنیانش است.
در سال گذشته، این شرکت سازنده آیفون اعلام کرد که دیگر تعداد محصولات فروش رفتهاش را در آپدیتهای گزارشهای درآمدی سهماههاش ارائه نخواهد کرد.
توجیه اپل این بود که فروش این دستگاهها دیگر تصویری دقیق از نحوه عملکرد این شرکت ارائه نمیکند. استدلال این غول دنیای فناوری این است که با وجود داشتن مصرفکنندگان بسیار زیاد برای اسمارتفونها و تبلتهایش، تعداد اشتراکهای پولی سرویسهایش به مراتب دقیقتر موفقیت این کمپانی را به تصویر میکشد.
اپل امیدار است که با کارت اعتباری خودش کارمزدهایی که هماکنون از فروش اپها و چندرسانهایهایش به دست میآورد دو برابر شود.
این شرکت همچنین از تراکنشهای کارتهای اعتباری که از طریق Apple Pay انجام میشوند درآمد دارد، از این رو اپل آشنایی قابل توجهی با این دارد که چه مقدار عایدی میتواند از کارت اعتباری به دست بیاورد.
یک کارت اعتباری تحت برند اپل برای این شرکت که تلاش میکند سرویس Apple Pay خود را ترویج کند معقولانه به نظر میرسد. با این حال، تصمیم آن برای شراکت با گلدمن ساکس بر روی یک محصول همراه مصرفکننده تصمیم جالب توجهیست.
نام این بانک سرمایهگذاری، به خاطر نقشی که در گمراه کردن سرمایهگذاران بازی کرد، با بحران مالی ۲۰۰۸ مترادف شده است.