اولویت اجرای پروژه‌ های ظرفیت‌ سازی در شبکه آسیب‌ دیده برق لرستان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر در دومین جلسه هماهنگی برای گذر از پیک بار تابستان سال 1398 و تلاش در راستای تحقق برنامه‌های صنعت برق کشور با حضور مدیران عامل شرکت‌های توزیع نیروی برق استان‌های مرکزی، همدان و لرستان در محل سالن جلسات شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: مدیریت بار مطلوب با استفاده از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود با تدابیر و برنامه‌ریزی دقیق بنا بر تمهیدات وزارت نیرو و توانیر و تامین نیاز مصرف ذینفعان در زمان تقاضا هدف اصلی ماست.

فرهاد شبیهی بیان کرد: با توجه به آسیب‌های گسترده شبکه برق در استان لرستان و سایر مناطق در سیل اخیر بر اساس اولویت‌ها و حساسیت‌های موجود در شبکه برق، اجرای پروژه‌های ظرفیت‌سازی قبل از پیک بار مهم است.

فرهاد شبیهی، تمرکز بر رویت‌پذیری مصرف مشترکان پرمصرف در شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای را ضروری دانست و افزود: تمهیداتی از سوی شرکت برق منطقه‌ای باید اتخاذ شود تا شرکت‌های توزیع بتوانند فیدرها را رصد کرده و با نصب کنتورهای هوشمند بتوانند مصرف مشترکان پرمصرف و دستگاه‌های اجرایی را رصد و کنترل کنند.

وی برنظارت رعایت الگوی مصرف در مساجد و مدارس توسط شرکت های توزیع برق تاکید کرد .

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر بابیان اینکه اجرای طرح های تشویقی ویژه صنایع و کشاورزی در سال 98 همچنان اجرا می‌شود، افزود: تمام تلاش صنعت برق گذر از تابستان بدون خاموشی است.

وی برمقاوم‌سازی تاسیسات برق و ایجاد ظرفیت‌سازی به‌ویژه در استان لرستان برای گذر از پیک 98 تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم گفت: امیداوریم با هماهنگی، همدلی و مدیریت مصرف به سمت عرضه و تقاضا و مدیریت بار صنایع در استان، بتوانیم از پیک بار 98 به خوبی عبور کنیم.

محمد اله داد افزود: تلاش همه همکاران صنعت برق برای پایایی شبکه برق در سیل اخیر به ویژه در استان لرستان که موجب خسارات قابل توجهی به صنعت برق شد مثال زدنی است.

وی بیان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با انجام برنامه‌های طرح‌ریزی شده و استفاده حداکثری از پتانسیل‌های موجود از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

اله داد افزود: مدیریت مصرف فراتر از پیک‌بار تابستان است و لازم است در تمام طول سال انجام شود.

شهیدی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان نیز در این جلسه به تشریح برنامه‌های این شرکت در خصوص کنترل بار مشترکان کشاورزی در راستای کاهش پیک بار سال 98 پرداخت و افزود: 40 درصد مصرف برق در استان همدان در بخش کشاورزی است.

خود نیا، مدیرعامل توزیع نیروی برق استان لرستان نیز با اشاره به این‌که سال جاری با وقوع سیل سالی سخت و سرشار از تجربه برای صنعت استان بوده است، افزود: بخشنامه‌های توانیر را با تمام تلاش با همراهی مسئولان ارشد استان برای گذر از پیک‌بار سال 98 اجرایی خواهیم کرد.

ارائه طرح‌های ملی مرتبط با پیک، برگزاری جلسه هماهنگی با استانداران برای گذر از پیک، پیگیری درخصوص استفاده از مولد های موجود و نحوه اطلاع‌رسانی در زمان پیک بار از جمله موارد مطروحه در این جلسه بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن