خواب نابودی برجام به دست ایران تعبیر نمی‌شود

 سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها در تلاش هستند که با هزینه ایران برجام را نابود کنند، تصریح کرد: این خوابی است که تعبیر نمی‌شود.

بهرام قاسمی در نشست خبری این هفته در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها در تلاش هستند که با هزینه ایران برجام را نابود کنند، تصریح کرد: این خوابی است که تعبیر نمی‌شود.

قاسمی ادامه داد: تلاش دولت آمریکا این است که با هزینه ایران و با دست ایران برجام را تخریب و نقض کند. ایران نیز بارها اعلام کرده که ما پیش قدم در نقض برجام نخواهیم بود و در برابر بدعهدی‌ها آنها با هوشیاری تمام عمل خواهیم کرد و اقدامات مقتضی را در این ارتباط انجام خواهیم داد.

وی همچنین به تشکیل جلسه هیات عالی نظارت بر برجام در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در آن جلسه نیز تصمیمات مناسبی اتخاذ شد.

قاسمی با بیان اینکه ما برای حفظ برجام تلاش می‌کنیم ادامه داد: در این چارچوب در تماس دائم با کشورهای ذی نفوذ این توافق هستیم. خانم موگرینی در اوایل هفته جاری در تهران بودند و این فرصت خوبی بود که مذاکراتی بین ایشان و مقامات ایرانی در این ارتباط انجام شود.

این مقام مسئول در وزارت خارجه تاکید کرد: راه ما دیپلماسی، مذاکره و رایزنی است و تلاش ‌های خود را در این چارچوب ادامه می‌دهیم.

خبرنگاری در همین چارچوب از سخنگوی وزارت خارجه پرسید که مصادیق فاحش نقض برجام از نظر هیات عالی نظارت بر اجرای برجام چیست؟ که وی در پاسخ گفت: این مصادیق را هیات نظارت بر اجرای برجام مشخص می‌کند. این موضوع یک بحث فنی است و فکر می‌کنیم در زمان خودش این هیات می‌تواند در این خصوص اظهار نظر کند.

قاسمی در پاسخ به این سوال که آیا در جریان سفر خانم موگرینی به تهران در مورد تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران بحث و گفت‌وگویی شد، خاطر نشان کرد: بحث تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در جریان است. این موضوع مراحل خود را طی می کند و هرگاه به نتیجه برسد،‌ آمادگی‌های لازم برقرار شود و مجوز آن صادر شود حتما اطلاع رسانی می‌کنیم و همانطور که گفتم این موضوع در دستور کار است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن