کنترل اتوماتیک نصب گذرگاه به سکوی فراساحلی

ایمنی زیرساخت های فراساحلی بیشتر شد

گذرگاه های متحرک فراساحلی مدتهاست که برای انتقال خدمه و تجهیزات در سکوهای نفت و گاز و توربین های بادی فراساحلی استفاده می شوند. حالا تکنولوژی های موجود ایمنی عبور خدمه از این گذرگاه ها به سوی زیرساخت های فراساحلی را در شرایط آب و هوایی سخت فراهم می کنند.

به گزارش «انرژی امروز» از آفشور اینجینر، کنترل این تجهیزات خود به ابزار پیشرفته ای نیاز دارد. شرکت Bosch Rexroth یکی از شرکت هایی است که چنین ابزاری فراهم می کند.

این شرکت می گوید که هنوز هم باید برای این زیرساخت ها از کنترل دستی استفاده کرد. به غیر از تجربه اوپراتور شرایط آب و هوایی هم در به سرانجام رساندن این کار چالش بزرگی است.

حالا Bosch Rexroth با همکاری شرکت هلندی Barge Master سازنده گذرگاه های فراساحلی متحرک، توانسته اند سیستمی برای کار خودکار این زیرساخت ها طراحی کنند. این سیستم می تواند ایمنی این گذرگاه ها را افزایش داده ساعات کار بهره برداری را نیز بیشتر کند.

ترکیبی از تعادل متحرک و وضعیت قرارگیری دینامیک کشتی برای تامین ایمنی سیستم به کار گرفته می شود. بر اساس اعلام این شرکت با استفاده از تکنولوژی های پیچیده راداری، دوربین ها و سنسورها، سیستم به طور خودکار گذرگاه را به محل مورد نظر وصل می کند بدون آن که نیاز به کنترل دستی باشد.

شرکت اطمینان می دهد که نحوه اتصال گذرگاه به زیرساخت های فراساحلی بدون توجه به وضعیت آب و هوایی اقیانوس با ایمنی کامل انجام می شود.

کنترل اتوماتیک اتصال گذرگاه به زیرساخت های فراساحلی هم باعث افزایش ایمنی این گذرگاه ها می شود، ساعات کاری عملیاتی قابل استفاده را بالا می برد، در شرایط سخت آب و هوایی کار می کند و نیازی به اوپراتور ندارد.

گذرگاه به سکوی فراساحلی
برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن