پاپ فرانسیس: در شرکت های آلوده کننده محیط زیست سرمایه گذاری نکنید

سیستم اقتصادی که داریم پایدار نیست

پاپ خواستار توقف سرمایه گذاری ها در شرکت هایی شد که تعهدی نسبت به محیط زیست ندارند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، پاپ فرانسیس روز شنبه از مردم خواست که سرمایه های خود را از شرکت هایی که تعهدی برای حفاظت از محیط زیست ندارند خارج کنند.

پاپ فرانسیس همچنین از جامعه جهانی خواست که مدلی اقتصادی بر اساس شیوع ویروس کرونا و اقتصاد پایدار ارائه دهند.

پاپ فرانسیس که در یک سخنرانی آنلاین صحبت می کرد گفت: علم هر روز با دقت بیشتری به ما می گوید که اگر قصد داریم از هر نوع فاجعه اقلیمی در امان باشیم باید به سرعت اقدامی انجام دهیم.

پاپ فرانسیس سه اقدام را در این خصوص یادآور شد: آموزش بهتر درباره محیط زیست؛ کشاورزی پایدار و دسترسی به آب پاک؛ و گذار از انرژی های فسیلی.

او ادامه داد که یکی از راه های رسیدن به این اهداف این است که شرکت های سردمدار به سرعت به تعهدات خود برای حفاظت از زمین عمل کنند. و سرمایه گذاری ها در شرکت هایی که به این تعهدات پایبند نیستند متوقف شود.

پاپ فرانسیس تاکید کرد شیوع پاندمی کرونا به همه ثابت کرد که نیازمند شناسایی بحران های اقلیمی و مشکلات اجتماعی مربوط به آن هستیم.

وی گفت: این سیستم اقتصادی که در حال حاضر داریم پایدار نیست. ما به روش های تفکر مجدد اخلاقی تری نیاز داریم.

در ماه ژوئن واتیکان از کاتولیک ها خواسته بود که در شرکت های تولید کننده تسلیحات کشتار جمعی و سوخت های فسیلی سرمایه گذاری نکنند. و حتما بر شرکت هایی چون شرکت های معدن کاری که محیط زیست را آلوده می کنند نظارت بیشتری داشته باشند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن