2020 سالی آرام برای ادغام و خرید نفتی در آسیا پسفیک

وودمکنزی: بهبود در 2021 حاصل می شود

در منطقه آسیا پسفیک، سال 2020 یکی از آرام ترین و بی سر و صدا ترین سال ها در قرن 21 در زمینه ادغام و خرید (M&A) شرکت‌های نفت و گاز بود. وودمکنزی می گوید انتظار دارد در سال 2021 این روند رو به بهبود رود.

به گزارش «انرژی امروز» از آف‌شور انجینیرینگ، تا نیمه نوامبر فقط 426 میلیون دلار از دارایی های شرکت های نفت و گاز دست به دست شد. در سال 2019 این رقم به 5.1 میلیارد دلار هم رسیده بود. اختلاف امسال با سال گذشته کاهش 90 درصدی این تبادل دارایی هاست.

در کل دنیا بخش M&A بالادستی نفت و گاز تاثیرات شیوع کرونا را احساس کردند، قیمت نفت کاهش یافت و بهره برداران برای بقا به کاهش برنامه های رشد رو آوردند و برنامه ریزی های طولانی مدت استراتژیک خود را عقب انداختند. این را تحقیقات وودمکنزی می گوید.

با این وجود وودمکنزی انتظار دارد سال آینده این روند برعکس شود، در مواجهه با گذار انرژی دست به دست شدن های استراتژیک در صنایع بالا دستی هم پیش خواهد رفت.

آلای پاتل، تحلیلگر وودمکنزی می گوید: صنایع بالادستی نفت پیش از این چنین وضعیتی را تجربه نکرده بودند. ترکیبی از کاهش قیمت نفت، پاندمی کرونا و هماهنگی با قوانین محیط زیستی، اجتماعی و حکمرانی (ESG) طوفانی در صنایع بالادستی ایجاد کرده است.

او ادامه می دهد: به همین دلیل است که انتظار داریم با همگرایی قیمت با خواست خریدارها، شاهد بازگشت فعالیت های این بخش در 12 ماه آینده باشیم.

وودمکنزی پیش بینی کرده است که حدود 12 میلیارد دلار دارایی بالادستی در بازار جابجا شود، به ویژه در آسیا پسفیک.

این موسسه می گوید غول های بین المللی نفتی فروشنده خواهند بود، روندی که در 2021 و در سه ماهه اول سال تسریع می شود.

نیمی از دارایی ها در استرالیا و نیوزیلند در معرض فروش خواهند بود. ال ان جی 60 درصد از 5.8 میلیارد بشکه معادل نفت منابع آماده فروش را به خود اختصاص می دهد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن