افزایش 5 میلیارد متر مکعبی دریافت گاز نیروگاه های برق در سال 99

به گفته مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران نیروگاه‌ها سال گذشته در مجموع به نسبت سال 98، ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز بیشتری دریافت کردند.

محمدرضا جولایی اظهار داشت: در سال ۹۸، نیروگاه‌ها بطور متوسط روزانه 167 میلیون مترمکعب گاز دریافت کردند که این رقم در سال ۹۹، به ۱۸۱ میلیون مترمکعب در روز رسید.

وی با بیان این که سال گذشته، علی‌رغم محدودیت‌ها، شاهد رشد و توسعه صنعت گاز بودیم، ادامه داد: این توسعه در بحث ارسال گاز به نیروگاه‌ها و صنایع عمده به خوبی خود را نشان داد، بطوری که در سال ۹۸، صنایع عمده نیز بطور متوسط روزانه 115 میلیون مترمکعب گاز دریافت کردند که این رقم در سال ۹۹، به 124 میلیون مترمکعب در روز رسید.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در توضیح این مطلب، افزود: این تفاوت، نشان‌دهنده افزایش ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعبی ارسال گاز به صنایع عمده در مجموع می‌باشد.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی گاز ایران، جولایی در پایان، با تأکید بر این‌که بخشی از گاز تولیدی کشور برای تزریق به میادین نفتی، به شرکت ملی نفت ایران تحویل می‌شود، گفت: مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران ۲۴ ساعته داده‌های بخش‌های مختلف تولید و انتقال گاز را پایش و تحلیل می‌کند تا در هیچ نقطه‌ای، هم‌وطنان عزیز دچار مشکل نباشند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن