تلاش امریکا برای تضعیف برجام بیهوده است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: این‌که نمایندگان آمریکا رفت و آمدهایی به آژانس داشته باشند به خود آنها مربوط می‌شود ولی اگر تلاش‌ آنها در راستای ایجاد مشکل و تضعیف برجام باشد، بدانند این تلاش‌ها بیهوده است

سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز خود، در خصوص اولویت و برنامه کاری دولت دوازدهم در عرصه سیاست خارجی تصریح کرد : اولویت دولت دوازدهم بحث حمایت و حفاظت از برجام و دستاوردهای آن است که به طرق و روش های مختلف باید پیگیری شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: برجام یک بحث بین المللی است و تعداد زیادی از کشورهای مهم جهان حامی این تفاهم هستند که فکر می کنم در یک اجماع فراگیر بتوانیم از دستاوردهای برجام حفاظت لازم را بعمل آوریم.

تماس‌ها و رفت و آمد مقامات آمریکایی به وین بی‌تاثیر و تلاشی بیهوده است

وی در مورد سفر چند روز آینده نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل به وین و دیدار او با مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و انتظارات ایران از این نهاد بین‌المللی گفت: وظایف آژانس مشخص است. آژانس در گزارش‌های خود بارها پایبندی ایران به تعهداتش در برجام را گوشزد کرده و بر آن تاکید داشته است. این‌که نمایندگان آمریکا رفت و آمدهایی به آژانس داشته باشند به خود آنها مربوط می‌شود ولی اگر تلاش‌ آنها در راستای ایجاد مشکل و تضعیف برجام باشد، بدانند این تلاش‌ها بیهوده است و به نتیجه نمی‌رسد. آژانس با دقت فعالیت‌ها و وظایف خود را دنبال می‌کند.

قاسمی افزود: این تماس‌ها و رفت و آمدها نمی‌تواند موثر باشد و تلاشی بیهوده است. گرچه ممکن است با این رفت و آمدها سنگ‌اندازی‌هایی را ایجاد کنند

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن