تولید 5000 مگاوات انرژی تجدیدپذیر در برنامه ششم

معاون حقوقی، امور مجلس و پشتیبانی وزیر نیرو گفت: برای ارتقاء کارآیی انرژی در کشور، تاکید بر شکل‌گیری نهادهای غیردولتی است و بخشی از پشتوانه‌های قانونی آن در قانون حمایت از صنعت برق کشور، ماده 12 قانون رفع موانع تولید، قانون اصلاح الگوی مصرف و برنامه‌های پنجم و ششم توسعه کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه توسعه پایدار انرژی امروز، رضا انجم شعاع، معاون وزیر نیرو، در کنفرانس ملی شبکه‌های هوشمند انرژی در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان، در خصوص ظرفیت‌های استان کرمان در انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: افزود: استان کرمان همیشه در حرکت‌های نوآورانه پیشگام بوده و امروز هم این روند با تلاش‌ها و تدبیر استاندار کرمان و همکارانشان ادامه دارد.

انجم شعاع، با بیان اینکه «موضوع هوشمندسازی در دستور کار دولت و وزارت نیرو قرار گرفته است» این شبکه‌ها را راه‌کاری برای برداشتن چالش‌های پیش روی صنعت برق دانست و گفت: شبکه‌های هوشمند بهره‌وری عملیاتی سامانه‌های برق را به میزان زیادی افزایش داده و هزینه‌های بهره‌برداری را نیز در این حوزه به حد چشمگیری کاهش می‌دهد. انجم شعاع یکی از کلیدی‌ترین کاربردهای این فناوری در حوزه بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر اعلام کرد و گفت: ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها و پشتیبانی‌های قانونی خوبی در این زمینه در وزارت نیرو ایجاد کرده‌ایم. به گفته معاون وزیر نیرو، در سیاست‌های کلی نظام در بخش‌های مختلف که به عنوان بالاترین سند بالادستی کشور است، به موضوعات توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک تاکید شده است.

معاون وزیر نیرو افزود: اتفاق خوب و مبارکی که در هفته گذشته رقم خورد بحث ادغام شرکت‌های سابا و سانا بود که با تدبیر وزارت نیرو یک سازمان منسجم با مدیریتی یکپارچه در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر تشکیل شد. انجم شعاع کاهش تلفات انرژی، مدیریت مصرف و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر را از جمله سیاست‌های وزارت نیرو ذکر کرد و گفت : استفاده از منابع عظیم کشور، حفظ منابع سوخت فسیلی، حفاظت از محیط زیست از جمله دلایل استفاده از این انرژی‌هاست. وی ادامه داد: یکی از خلاء‌های امروز کشور این است که ارزیابی سیاست‌ها را انجام نمی‌دهیم در حالی که اگر آنچه در سیاست‌های کلی نظام است به خوبی دنبال و اجرا شود، بخش زیادی از مشکلات حل خواهد شد. وی افزود: نرخ خرید تضمینی انرژی‌های پاک افزایش چشمگیری داشته و قراردادها به صورت 20 ساله تنظیم می‌شود که استان‌ها باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن