قرارداد گازی نوواتک روسیه با 3 شرکت ژاپنی

  

نوواتک، دومین شرکت تولیدکننده گاز در روسیه بعد از گازپروم، قراردادی را با شرکت های Mitsubishi، Mitsui و Marubeni ژاپن مبنی بر همکاری در زمینه تولید LNG و سایر بخش­ های مرتبط با انرژی منعقد ساخته است.

کشور ژاپن که فاقد ذخایر سوختی می ­باشد، بزرگ­ ترین واردکننده گاز در جهان به شمار می ­رود. در عین حال به گزارش رویترز، روسیه در تلاش است با انعقاد قرارداد با یکی از اصلی ­ترین واردکنندگان گاز در جهان، سهم جهانی بازار LNG خود را که هم ­اکنون در حدود 5 درصد است، افزایش دهد.

به گفته مدیر ارشد اجرایی نوواتک، لئونید میخلسون، مفاد اصلی این توافقنامه بر تولید گاز، مایع ­سازی گاز و حمل و نقل گاز مایع متمرکز است.

از سوی دیگر، مسئولان شرکت Marubeni اعلام کرده ­اند که به دنبال فرصتی برای توسعه بخش ­های میان ­دستی و بالادستی پروژه گاز مایع شمالگان 2 که به تازگی نوواتک عملیات اجرایی آن را برعهده گرفته است می ­باشند و انعقاد قرارداد با شرکت ­های ژاپنی فرصتی بسیار مغتنم برای توسعه فعالیت ­های آنها به شمار می ­رود.

به گفته میخلسون، منطقه آسیا- پاسیفیک به سرعت در حال رشد و توسعه است و شرکت ­های ژاپنی که نوواتک با آنها قرارداد بسته است، از فعالان این عرصه به شمار می ­روند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن