نگرانی عمیق اتحادیه بین‎المللی دریانوردان از اقدامات ترامپ

اتحادیه بین‎المللی دریانوردان Nautilus در هشداری اعلام کرد: محدودیت مهاجرتی جدید دولت آمریکا می‎تواند رفاه و ایمنی دریانوردان را به طور جدی مختل کند.

اتحادیه بین‎المللی دریانوردان Nautilus هشدار داد که فرمان اعمال محدودیت مهاجرت جدیدی که از سوی دولت ترامپ ابلاغ شده است می‎تواند به طور جدی رفاه و ایمنی دریانوردان را مختل کند.

فرمان جدید اعمال محدودیت مهاجرت ترامپ که در تاریخ 27 ژانویه 2017 (8 بهمن 1395) ابلاغ شده است شهروندان هفت کشور را برای 90 روز از ورود به خاک آمریکا منع می‎کند. این کشورها شامل سوریه، یمن، سودان، سومالی، عراق، ایران، و لیبی می شوند. فعالان تجارت جهانی نگران تاثیر این فرمان بر بازارها هستند.

مارک دیکنسون، دبیرکل Nautilus، در نامه ای به بوریس جانسن وزیر امورخارجه و کشورهای مشترک المنافع انگلستان، نگرانی عمیق خود را از تاثیر این فرمان ترامپ بر اعضای خود اظهار کرد.

دیکنسون در این نامه آورده است: «در صورتی‎که دریانوردان نتوانند بر اساس برنامه به کشتی‎های خود وارد شوند و یا از آن خارج شوند با مشکلات جدی در زمینه ایمنی و رفاه آنها مواجه خواهیم شد. هم اکنون از برخی از مالکان کشتی خواسته شده است که در بنادر آمریکا از تغییر خدمه کشورهای یاد شده خودداری کند. این تغییر حتی پروازهای ترانزیتی که از خاک آمریکا عبور می‎کنند را نیز شامل می شود و خروج از کشتی دریانوردان در بسیاری از بنادر آمریکا را در بر می‎گیرد. ما از این واهمه داریم که این اقدامات شکل جدی‎تری نیز پیدا کند.»

در این نامه همچنین اشاره شده است که بر اساس فرمان جدید ترامپ، بازبینی در روند انجام مصاحبه برای صدور ویزا برای شهروندان 38 کشور می‎تواند «تاثیرات جدی» به همراه داشته باشد.

دیکنسون خواسته است: «انگلستان اقدام‎های لازم و شفاف را برای حفاظت از حقوق دریانوردان انگلیسی جهت خروج از کشتی، عبور از خاک آمریکا، و … انجام دهد.»

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن