چالش خودروهای برقی در لندن

کارشناسان بریتانیایی می‌گویند در صورتی که جاده‌های بریتانیا به تسخیر خودروهای برقی درآید، این کشور به 20 نیروگاه هسته‌ای نیاز خواهد داشت و بایستی تغییر شکلی اساسی در شبکه برق خود به وجود آورد.

به گزارش «انرژی امروز» به نقل از دیلی‌میل، محققان می‌گویند خودروهای با انتشارات کم می‌توانند تحول بزرگی در شبکه‌های برق به‌وجود آورند. تحقیقات مربوط به حمل و نقل در لندن نشان می‌دهد که شهر لندن به تنهایی برای دستیابی به هدف استفاده از خودروهای برقی، به دو نیروگاه اتمی نیاز دارد. وزارت حمل و نقل بریتانیا هم از قصد خود برای گسترش خودروهای برقی خبر داده است.

دیلی‌میل به نقل از روزنامه تایمز می‌‌نویسد: تحقیقات نشان داده‌‌اند که حمل و نقل با خودروهای «سبز» در شهر [لندن] به هفت تا هشت گیگاوات ساعت در سال برق نیاز دارد، که این مقدار برق برابر با برق تولیدی دو نیروگاه هسته‌ای است.

تایمز نوشته است: این هدف به‌معنی احداث 20 ایستگاه جدید شارژ اتومبیل‌های برقی است تا بتوانند جواب‌گوی خودروهای برقی سراسر بریتانیا باشند.

در نتیجه لازم است دولت به دنبال سرمایه‌گذاری در سوخت‌های جایگزین و به غیر از برق و هیدروژن باشد. پاول بلک‌لوک، تولید کننده سوخت گازی خودروها برای 1500 جایگاه گاز در بریتانیا در گفت‌وگو با روزنامه تایمز گفته است: همه می‌گویند ما باید به دنبال آینده‌ای با خودروهای کاملا برقی باشیم اما در خصوص این‌که این مسله تا چه حد از نظر هزینه امکان‌پذیر است صادق نیستند.

او ادامه می‌دهد: مسله تاسف بار این است که خودروسازان بریتانیایی دیگر گزینه‌های خودروسازی را در بریتانیا انتخاب نمی‌کنند.

دیلی‌میل ادامه می‌دهد: این مسوولین بزرگ‌راه‌ها و فروشندگان خودرو هستند که باید برای ساخت ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی و هیدروژنی دولت را تحت فشار قرار دهند. جان هیز، وزیر حمل و نقل بریتانیا گفته بود: ما باید کاری برای استفاده بیشتر از خودروهای برقی انجام دهیم. کاری در زمان حال و آینده.

او می‌گوید 11 هزار ایستگاه شارژ خودروهای برقی باید بیشتر شود تا مردم به استفاده از خودروهای برقی تشویق شوند. دیگر کارشناسان نیز نبود جایگاه‌های شارژ خوردوهای برقی را عامل عدم رغبت آن‌ها به استفاده از این خودروها می‌دانند.

از دیگر عواملی که به عنوان مانعی برای استفاده نکردن از این خودروها اعلام می‌شود باتری‌ها و هزینه‌های بالای خودروهاست.

اویل امسال بود که شهردار لندن هشدار آلودگی شدید هوا را اعلام کرد. در این اعلان که در ایستگاه‌های اتوبوس، متروها و خیابان‌ها نصب شده بود به تمام کسانی که نسبت به آلودگی هوا حساس بودند هشدار می‌داد که بدون استفاده از وسایل حفاظتی از خانه‌های خود خارج نشوند.

دیلی‌میل می‌نویسد: حدود 9500 نفر هر ساله در لندن به دلیل بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند. شهردار لندن هم قول داده است که رفع آلودگی هوای لندن را اولویت کاری خود قرار دهد. او گفته است که سخت‌ترین سیاست‌های ممکن مورد استفاده در یک شهر بهره‌ خواهد برد تا بتواند با این مشکل بزرگ مقابله کند.

از اقدامات شهردار لندن نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی، ممنوعیت استفاده از موتورهای دیزلی که مهمترین منبع آلاینده شهر هستند و گسترده کردن مناطق سالم از طریق طرح‌های ترافیکی است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن