گاز ترکمنستان دوباره وصل شد؟

درحالیکه آخرین اخبار رسمی اعلام شده از سوی وزارت نفت، حاکی از تداوم مناقشه گازی ایران و ترکمنستان است؛ یک مقام دولتی از وصل شدن دوباره گاز صادراتی ترکمنستان به ایران خبر داده است.

به گزارش انرژی امروز، برخی سایت های خبری و محلی امروز سخنان استاندار خراسان رضوی را منعکس کردند که از وصل شدن گاز ترکمنستان به ایران خبر داده بود. 

علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه «گاز ترکمنستان مجددا به ایران وصل شده است»، عنوان کرد: قطعی این گاز مربوط به مطالبه‌ای باقی مانده از دولت قبل بود که در محاسبه نرخ آن بین دو طرف اختلاف نظر وجود داشت که خوشبختانه حل شده است.

اظهارات استاندار خراسان رضوی درحالی عنوان می شود که مسئولان شرکت ملی گاز ایران و وزارت نفت و نیز مسئولان وزارت امور خارجه تاکنون مطلبی مبنی بر حل مناقشه گازی بین دو کشور منتشر نکرده اند و آخرین موضع اعلامی، تهدید مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران درباره به جریان انداختن شکایت از ترکمنستان در دیوان داوری بین المللی لاهه بود.

همچنین، بیژن زنگنه، وزیر نفت، نیز چهارشنبه شب در گفتگوی تلویزیونی خود هیچ مطلبی دال بر رفع مشکلات با ترکمنستان عنوان نکرد و حتی بار دیگر از مردم خواست با توجه به کمبودهای موجود، نسبت به صرفه جویی در مصرف گاز و گرمایش خانه ها اقدام کنند.

به نظر می رسد یا باید در صحت موارد اعلامی از سوی استاندار خراسان رضوی تردید کرد و یا آنکه این نقد را داشت که در صورت درستی خبر، چرا این موضوع تاکنون از سوی مراجع مرتبط ملی یعنی وزارتخانه های نفت و امور خارجه منتشر نشده است؟

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن