نسل جدید نانوفیلترهای تصفیه کننده هوا

شرکت «Molekule» اخیرا موفق به توسعه نانوفیلتری شده است که بجای به دام اندازی ذرات آلاینده هوا در حین عبور، آن ها را با واکنش شیمیایی از بین ببرد.

به گزارش خبرنگار دانش و فناری «انرژی امروز»، نحوه عملکرد اکثر فیلترهای تصفیه کننده هوای امروزی، به دام انداختن ذرات ریز گرد و غبار و آلاینده هوا در حین عبور است؛ اما شرکت «Molekule» با ایده نوین خود، تکنولوژی فیلترهای هوا را یک گام به جلو برده است.

در نسل جدید نانوفیلترها، وجود نوعی روکش نانوفیلتری حساس به نور، باعث جلوگیری از ورود و رشد ذرات آلاینده و سمی مثل باکتری ها و قارچ ها و … می شود. جایا رائو، معاون اجرایی شرکت «Molekule» دراین باره می گوید:« نحوه عملکرد این فیلترها مانند سلول های خورشیدی است. همانطور که نور خورشید به این سلول ها تابیده می شود تا برق تولید شود، در این فیلترها تششع نور باعث ایجاد یک سری واکنش شیمیایی شده که باعث نابودی آلاینده های هوا می شود.»

تنها نکته منفی این نسل جدید از فیلترها قیمت بالای آن است. هر عدد از این فیلترها حدود800 دلار قیمت دارد و هرساله 99 دلار صرف تعویض فیلترهای آن می شود. باوجود قیمت بالای این محصول نوین، متخصصین معتقدند که کیفیت هوای تمیزی که این فیلترها ارائه می کند، ارزش صرف این هزینه را دارد.

شایان ذکر است که شرکت «Molekule» تا کنون 15 میلیون دلار برای توسعه این محصول سرمایه گذاری کرده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن