فوکوشیما و تشعشاتی که هنوز ادامه دارد

مقامات مسوول در فوکوشیما می‌گویند ربات‌های هوشمندتری برای عبور از میان پسماندهای فوکوشیما نیاز هست. از طرفی تشعشات در سایت فوکوشیما بسیار بالا بوده و رکورد جدیدی ثبت شده است.

به گزارش «انرژی امروز» به نقل از دیلی میل، مطالعه جدیدی نشان می‌دهد تشعشعات فوکوشیما به اندازه تشعشعات اضافی اشعه X بر روی تمام ساکنان کره زمین تاثیر می‌گذارد.

متخصصان اولین تحقیق جهانی در مورد تماس با اشعه حاصل از ذوب سوخت سه راکتور هسته‌ای فوکوشیما دایچی ژاپن را بعد از سونامی سال 2011 بررسی کردند.

هر چند این محققان گفته‌اند مردم نباید در این خصوص هراسان شوند.

 آن‌ها مدعی هستند 80 درصد این تشعشات در اقیانوس‌ها و قطب‌ها تجمع می‌کند. اما تخمین می‌زنند که هر شخصی 0.1 میلی‌سیورت اشعه دریافت می‌کند.

در ژاپن هم میزان این تشعشات به 0.5 میلی‌سیورت می‌رسد که نزدیک به حد توصیه شده تنفسی طبیعی گاز رادون است.

سازمان پیمان منع آزمایش‌های جامع، میزان تشعشات محیط زیست را با استفاده از ایستگاه‌های جهانی سنجش تشعشعات اندازه‌گیری می‌کند و داده‌های این سازمان برای تحقیق در خصوص میزان تشعشعات دریافتی هر کدام از ساکنین کره زمین از فوکوشیما استفاده شده است.

در سه ماهه اول رخ‌داد حادثه فوکوشیما، میزان تشعشعات در فوکوشیما و نواحی اطراف آن بین یک تا پنج میلی‌سیورت بود.

تعداد پرندگان موجود در فوکوشیما هم به شدت کاهش یافته است.

دانشمندان 57 ناحیه از این منطقه را آنالیز کردند و به این نتیجه رسیدند که تعداد جمعیت‌های این منطقه به دلیل حادثه فوکوشیما به شدت کاهش یافته است.

به خصوص جمعیت پرندگان در این منطقه از چند صد قطعه قبل از فاجعه سال 2011 به چند ده قطعه رسیده است.

از طرفی این وضعیت از مارس سال 2011 به این طرف بدتر هم شده است.

از این رو دانشمندان به این نتیجه رسیدند که هم تنوع گونه‌ها و هم فراوانی آن‌ها بعد از حادثه فوکوشیما به شدت کاهش یافته است.

پنجشنبه گذشته مقامات فوکوشیما اعلام کردند که ربات‌های موجود قادر نیستند به حد کافی به مرکز راکتور نزدیک شوند.

از آن‌جایی که اطراف راکتورها بسیار آلوده است ربات‌ها باید این منطقه را پاک‌سازی کنند. اما در ماه جاری هم یک ربات دیگر به دلیل شدت تشعشعات در راکتور از کار افتاد و پیش از این نیز دو ربات دیگر نیز حتی شش سال بعد از حادثه، نتوانسته بودند ماموریت خود را به انجام برسانند.   

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن