برنامه‌ریزی برای 20 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در پارس‌جنوبی

مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس گفت: در دو سال آینده باید حدود 20 میلیارد دلار در پارس جنوبی سرمایه‌گذاری کنیم که برای آن برنامه‌ریزی می‌کنیم.

محمد مشکین‌فام در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به خبرنگار «انرژی امروز» گفت: در پارس جنوبی اکثر پروژه‌ها انجام شده و تنها سه پروژه باقی مانده که امیدواریم تا یک سال آینده به آن بپردازیم. برای این کار، باید حدود 10میلیار دلار هزینه کنیم. تنها فاز 11 مانده که هنوز جای کار داریم. برای توسعه آن با توتال صحبت کرده‌ایم و به نتایج خوبی رسیده‌ایم. امیدواریم به زودی قرارداد را امضا کنیم.

وی درمورد میزان تکیه بر شرکت‌های داخلی و خارجی برای توسعه گفت: اکثر قراردادها، محلی هستند. ما اغلب به ایرانی‌ها تکیه می‌کنیم، بعد از مساله تحریم به این قضیه عادت کرده‌ایم. اما برای خرید برخی مواد به شرکت‌های خارجی تکیه داریم، در هر صورت مدیریت به صورت داخلی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس درمورد میزان خرید تجهیزات از خارج و تکیه بر توان داخل نیز اظهار کرد: معمولا برای طراحی کلی، از خارجی‌ها ایده می‌گیریم و آن را برای بقیه پروژه‌ها نیز اجرایی می‌کنیم. یعنی به کمک مشاورهای داخلی کار را ادامه می‌دهیم.

مشکین‌فام درمورد وضعیت برداشت از لایه نفتی پارس‌جنوبی نیز اعلام کرد: اخیرا از این لایه‌ها هم 20هزار بشکه در روز برداشت داشته‌ایم. امیدواریم بتوانیم این میدان را توسعه ببخشیم. پیش‌بینی می‌کنیم در آینده 140هزار بشکه در روز از این میدان تولید کنیم.

وی درمورد درصد میزان نفت و گاز نیز گفت: بخش‌هایی داریم که فقط نفت هستند؛ اما در میدان‌های گازی، نفت هم وجود دارد.

مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس اظهار کرد: حدود 18سال پیش کار در پارس جنوبی شروع شده‌است و تامین تکنولوژی، از طریق شرکت‌های بین‌المللی صورت گرفت؛ فازهای 1، 2،3، 4 و 5 را به این شکل کار کردیم تا از آنها شیوه مدیریت را یاد بگیریم. شیوه قراردادها را از آنها یاد گرفتیم و اکنون آنها را محلی کرده‌ایم تا هرکسی بتواند در آن کار کند. امروز در مورد پروژه‌های کلان و مهم صحبت می‌کنیم و امیدواریم شرایط بهتر شود و شغل‌های بهتری در آینده ایجاد شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن