بررسی روند تغییرات و نحوه طراحی توربین‌های بادی از صفر تا صد

به منظور به‌کارگیری پتانسیل‌های نهفته انرژی‌های نو، در کشور روند تغییرات و نحوه طراحی توربین‌های بادی از صفر تا صد بررسی شد.

به همت انجمن مهندسی دریایی ایران و با همکاری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی، سخنرانی علمی با عنوان «توربین‌های بادی فراساحلی و انرژی باد» در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با سخنرانی مجید کریمی‌راد، دکترای صنایع دریایی از دانشگاه NTNU نروژ برگزار شد.

بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله دانمارک و هلند، سرمایه‌گذاری‌های کلانی در زمینه انرژی‌های نو از جمله انرژی باد و توربین‌های ساحلی انجام داده‌اند، کشور ما نیز پتانسیل‌های زیادی برای استفاده از انرژی‌های نو دارد که فعلا اصیل و دست نخورده مانده است. از این رو در ابتدای سخنرانی علمی با عنوان «توربین‌های بادی فراساحلی و انرژی باد»، تاریخچه، روند تغییرات و نحوه طراحی توربین‌‌های بادی از صفر تا صد مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه جلسه به موضوع انرژی باد در دنیا، انرژی حاصل از باد، تئوری باد، حد بتز و تنوع باد، مسائل آیرودینامیک، مثالهایی از مزارع و توربین‌های بادی، توربین بادی فراساحلی، توربین بادی شناور، تست توربین‌های بادی، کنترل حالت حدی و طراحی، آنالیز دینامیکی و ارتعاشی، مثال‌ها و مطالعات موردی، ملاحظات ایرو- هیدرو- سرو- الاستیک، میرایی (مثبت و منفی)، شبیه‌سازی‌های ناشی از باد و ناشی از باد و موج، دینامیک کوپل پرداخته شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن