گذر از مرز 2میلیارد فوت‌مکعب گاز در فازهای 20و 21

برداشت گاز از بخش فراساحل فازهای 20 و 21 پارس جنوبی با عبور از ظرفیت اسمی تولید و برنامه مصوب، از مرز دو میلیارد فوت‌مکعب در روز فراتر رفت.

به گزارش انرژی امروز، مجری فازهای 20 و 21 پارس جنوبی با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر از این سکوها یک و نیم درصد بیش از ظرفیت تصویب‌شده، گاز ترش غنی برداشت و به بخش خشکی ارسال می‌شود.

علیرضا عبادی با اشاره به پایان تست عملکرد سکوهای 20 و 21 پارس جنوبی، از واگذاری سکوی 21 به بخش مدیریت تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس خبر داد و افزود: تحویل سکوی 20 به بهره‌بردار هم پس از پایان تست‌های عملکردی تا نیمه دی ماه صورت می‌گیرد.

به گفته این مقام مسئول با توجه به بهره‌برداری از واحد بازیافت گوگرد در پالایشگاه خشکی، تا بیستم دی ماه دانه‌بندی گوگرد در این فازها آغاز و گوگرد تولیدی آماده صادرات می شود.

عبادی با بیان اینکه «تمامی کمپرسورهای واحد گاز احیاء به بهره‌برداری رسیده»، گفت: خوشبختانه با بهره‌برداری از کمپرسورهای مذکور مقدار قابل توجهی از گاز سوزی در فلر کاهش یافته و بر تولید گاز شیرین پالایشگاه افزوده شد.

مجری فازهای 20 و21 پارس جنوبی با اشاره به نصب و راه اندازی سه دستگاه توربواکسپندر واحد تولید اتان در این فازها گفت: نصب او راه اندازی این تجهیزات در راستای رسیدن به ظرفیت اسمی تولید روزانه 2750 تن اتان در این فازها صورت می گیرد.

عبادی افزود: بهره‌برداری از این سه دستگاه به ترتیب یکم، دوازدهم و سی‌ام بهمن ماه صورت گرفته و دستگاه چهارم با ورود به سایت پالایشگاه در هفته آینده، تا پایان سال راه‌اندازی خواهد شد.

فازهای 20 و21 پارس جنوبی شامل دو سکو هرکدام با ظرفیت تولید روزانه یک میلیارد فوت‌مکعب گاز است. منابع گازی تولید شده این دو سکو، از طریق دو خط لوله دریایی جهت فرآوری و تکمیل زنجیره ارزش، به پالایشگاه خشکی این طرح در عسلویه منتقل می‌شود. این فازها، اردیبهشت ماه امسال بطور رسمی به بهره برداری رسید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن