فورد سامانه حمل و نقل هوشمند راه اندازی می کند

شرکت فورد اعلام کرد که در انتهای امسال با همکاری شرکت «Postmates» سامانه حمل و نقل هوشمند انسان و کالا را با استفاده از ماشین های خودران راه اندازی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار دانش و فناوری «انرژی امروز» و گزارش رویترز، برنامه های شرکت فورد باعث چالش رقابتی جدید برای غول های حمل و نقلی مانند اوبر خواهد بود. فورد با همکاری چندین شرکت تکنولوژی به دنبال راه اندازی تجارتی جدید با استفاده از خودروهای بدون سرنشین خواهد بود.

جیم فارلی مدیر بازارهای جهانی این شرکت در این باره گفت: ما درحال آزمایش یک مدل تجاری جدید در صنعت حمل و نقل هستیم. سرویس های حمل نقل در حال حاضر با وجود خودروهای دارای راننده اجرا می شود اما این سرویس ها در نهایت زمینه ساز استفاده از خودروهای تمام اتوماتیک در آینده نزدیک محسوب می شوند.

این شرکت همچنین اعلام کرده است که خودروهای بئون سرنشین مورد استفاده در این سرویس ها هیبریدی خواهند بود. به اعتقاد این شرکت مصرف برق کامپیوترها و سنسورهای پیشرفته خودران ها در آینده موجب مصرف بیش از نیمی از انرژی این ماشین های الکتریکی خواهند شد.

اخیرا جنرال موتور نیز اعلام کرد که تا سال 2019، تمامی تاکسی های موجود در شهرهای بزرک آمریکا را تمام اتوماتیک و برقی خواهد کرد.

شرکت های تویوتا و گوگل نیز از دیگر شرکت های پیشرو در ساخت خودروهای بدون سرنشین هستند که محصولات هوشمند و چند منظوره خود را در اوایل دهه 2020 به بازار عرضه خواهند کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن