آمادگی کامل برای حفظ جریان پایدار گاز در زمستان را داریم

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از تولید روزانه ۵۷۰ میلیون مترمکعب گاز مورد نیاز کشور از سوی پالایشگاه‌های این مجتمع گازی خبر داد و گفت: با توجه به سرانجام رسیدن موفق و به موقع تعمیرات اساسی مطابق با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، این مجتمع آمادگی کامل برای تولید گاز و خدمت‌رسانی به مردم در ماه‌های سرد سال و به ویژه زمستان را دارد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران،  احمد باهوش در  نشست هم‌اندیشی مدیران شرکت‌های پالایش گاز کشور که به میزبانی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد در مشهد و با حضور جمعی از مدیران صنعت نفت و گاز کشور از جمله مدیران عامل شرکت‌های پالایش گاز برگزار شد، با بیان این‌که تعمیرات اساسی تمامی پالایشگاه‌های این مجتمع عظیم گازی در زمان مقرر و به نحو احسن به پایان رسیده، اظهار داشت: مجتمع گازی پارس‌ جنوبی با همه توان برای تولید گاز مورد نیاز در کشور و حفظ جریان پایدار گاز در فصل سرد سال آماده است.

وی ادامه داد: امروز گاز به‌عنوان اصلی‌ترین منبع تأمین‌کننده انرژی کشور، ارتباط تنگاتنگی با زندگی روزمره مردم و تولیدات صنایع در بخش‌های مختلف خدماتی، تجاری و … دارد؛ از این رو، بحث آمادگی پالایشگاه‌ها را باید برای همه فصل‌های سال در نظر گرفت و با اهمیت دانست.

باهوش در ادامه، افزود: با این جایگاه و اهمیتی که تأمین گاز در امنیت، تولید، صنعت و تجارت کشور به‌دست آورده، دیگر نمی‌توان شاخص اوج مصرف و اهمیت ویژه آن را تنها برای فصل سرد سال مدنظر قرار داد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان این‌که هم‌اکنون سهم گاز از سبد انرژی فسیلی کشور، ۷۳.۷ درصد و سهم پارس جنوبی، تامین بیش از 70 درصد کل گاز تولیدی کشور است، گفت: پارس جنوبی تولید روزانه ۵۷۰ میلیون مترمکعب گاز مورد نیاز کشور را در پالایشگاه‌های خود بر عهده دارد، همچنین این مجتمع گازی روزانه ۷۵۰ هزار بشکه میعانات گازی را تولید می‌کند.

باهوش تصریح کرد: این در حالی است که سایر مشتقات و تولیداتی که به عنوان بالادست پتروشیمی‌ها و خوراک واحدهای صنعتی پتروشیمی از جمله اتان و پروپان در نظر گرفته می‌شود نیز، در این مجتمع گازی تولید می‌شود.

مدیرعامل مجتمع گازی پارس جنوبی به همکاری این مجتمع با شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: پارس جنوبی یکی از شرکت‌های پیشرو در مسیر همکاری با مجموعه‌های دانش‌بنیان است. این ارتباطات سبب شده تا بارها از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مورد تقدیر واقع شویم. این مجتمع گازی توانسته با شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان و براساس نیازهای مجتمع، تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهایی را منعقد کند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به LNG (گاز مایع) به‌عنوان یک محصول جانبی برتر، از انجام مطالعات صورت‌گرفته در بخش خصوصی وابسته به مجتمع گاز پارس جنوبی در این حوزه خبر داد.

باهوش همچنین درخصوص موضوع فلرینگ در مجتمع گازی پارس جنوبی گفت:  در موضوع فلرینگ، بر مبنای نیاز عملیاتی، بخشی از گاز فلر خواهد شد، اما در کل، روند فلرینگ در مجتمع گازی پارس جنوبی کاهشی است. امیدواریم بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در یک سال آینده، از فهرست کشورهایی که بیشترین میزان فلرینگ را دارند خارج شویم.

وی در پایان تأکید کرد: متخصصان و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی با اقتدار و آمادگی کامل به‌عنوان سرباز کشور در سنگر اقتصادی، خدمت صادقانه خود را برای آسایش و رفاه هموطنان و تأمین گاز مورد نیاز مردم در فصل سرد سال با دقت و شتاب ادامه خواهند داد.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن