آمریکا نیروی کمکی به خلیج فارس می‌فرستد

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده قصد دارد برای تقویت موضع دفاعی این کشور در خلیج فارس و به منظور مقابله با تعرض ایران به کشتی‌های نفتی، نیروهای کمکی به منطقه اعزام کند.

به گزارش «انرژی امروز» جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز جمعه اعلام کرد که این کشور قصد دارد برای مقابله با آنچه که «آزار و مزاحمت روز‌افزون کشتی‌ها در آب‌های نفت‌خیز از سوی ایران» ‌خواند، نیروهای کمکی به خلیج فارس بفرستد.

کربی که در برابر خبرنگاران سخن می‌گفت افزود که وزارت دفاع، مجموعه‌ای از اقدامات را به منظور تقویت موضع دفاعی‌این کشور در خلیج فارس انجام خواهد داد. کربی همچنین خاطرنشان کرد که جزئیات بیشتر در این باره در روزهای آینده ارائه خواهد شد.

جان کربی همچنین مدعی شد که ایران اگرچه اخیرا روابط خود را با همسایگان عرب ترمیم کرده است، روابط پرتنشی با ایالات متحده دارد و طی ۱۵ سال گذشته برای ۱۵ کشتی تجاری با پرچم بین المللی، مزاحمت ایجاد کرده، یا به آن‌ها «حمله یا دست‌درازی» کرده است.

 

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن