برنامه‌ریزی کویت برای ساخت واحدهای پتروشیمی در مجتمع پالایشی الزور

شرکت صنایع پتروشیمی کویت از اجرای یک پروژه 10 میلیارد دلاری پتروشیمی واقع در مجتمع پالایشی الزور کویت خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» از نیپنا به نقل از پایگاه خبری اویل‌اندگس میدل ایست، شرکت صنایع پتروشیمی کویت (KIPIC)، یکی از شرکت‌های تابعه کویتپترولیوم، در نظر دارد مجاور پالایشگاه الزور واحدهای تولید بنزین، مواد آروماتیک، تولید الفین‌ها و محصولات پلی‌پروپیلنی برای تولید نزدیک به 2.7 میلیون تن مواد آروماتیک و پلی‌پروپیلنی بسازد.

پالایشگاه الزور، در 90 کیلومتری جنوب شهر کویت پروژه‌ای سبز و محیط زیست محور و بخشی از برنامه توسعه ملی این کشور به شمار می‌آید که اولویت‌های توسعه بلندمدت از جمله هدف قرار دادن کشور به‌عنوان قطب جهانی برای صنایع پالایش و پتروشیمی را دنبال می‌کند.

این مجتمع پالایشی با ظرفیت پالایش روزانه 615 هزار بشکه یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های ساخته شده در قالب یک فاز است که نفت خام سنگین کویت را پالایش می‌کند.

پس از تکمیل پروژه‌های پتروشیمی و الحاق به پالایشگاه نفت الزور، این مجتمع به یکی از بزرگترین مجتمع‌های نفتی یکپارچه جهان شامل پالایشگاه، تأسیسات دائمی واردات گاز مایع و مجتمع پتروشیمی تبدیل می‌شود.

کار مطالعاتی ویژه برای بهبود طرح‌های مربوط به اجرای طرح یکپارچه پالایش و پتروشیمی الزور منطبق با الزام‌های محیط زیستی انجام و پیش نویس گزارش نهایی برای بررسی مشاور و گروه پروژه ارائه شده است.

ظرفیت تولید این مجتمع پالایش و پتروشیمی 2.7 میلیون تن مواد آروماتیک و محصولات پلی‌پروپیلن و 1.7 میلیون تن بنزین از الفین‌ها برآورد شده است.

طرح ساخت واحدهای آروماتیک و کراکینگ کاتالیست، به‌منظور تولید محصولات باکیفیت مانند پارازایلن، پلی‌پروپیلن، بنزین و سوخت خودرو برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده سوخت خودرو در بازار داخلی و صدور دیگر محصولات به بازارهای جهانی اجرا می‌شوند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن