دستیابی رولز-رویس به سریع ترین هواپیمای برقی جهان

هدف انگلیس برای رسیدن به تولید صفر کربن تا سال 2050 است

رولز-رویس بعد از موفقیت در تولید تاکسی های هوایی (Spirit of Innovation)، اکنون یک هواپیمای کاملا الکتریکی و سریع را ساخته است که اولین آزمایش خود را به عنوان سریع ترین هواپیمای الکتریکی جهان انجام داده است.

به گزارش «انرژی امروز» از Energy Live News، این هواپیما برای اولین بار در امتداد یک باند ساخته می شود که در واقع پیشرانه تمام الکتریکی 500 اسب بخار(400 کیلووات) به گونه ای طراحی شده است که این هواپیمای برقی را به سرعتی بیش از 300 مایل در ساعت(482 کیلومتر در ساعت) رسانده و رکورد جدیدی برای پرواز الکتریکی در این روند به اثبات برساند.

به نظر می رسد این هواپیما با هواپیمای قبلی که در سال 2019 توسط زیمنس و با سرعت 338 کیلومتر در ساعت طراحی شده بود، رقابت خواهد کرد. این برنامه به عنوان بخشی از برنامه تسریع در برق رسانی پروازهای الکتریکی که توسط دولت انگلیس تامین می کند، محسوب می شود و توسط یک باطری 6000 سلوله تامین خواهد شد و این شرکت ادعا کرده است که هواپیمای جدید دارای بیشترین انرژی در جهان است.

راب واتسون، مدیر رولز-رویس الكتریك اظهار داشت: الكترونیك كردن پرواز قسمت مهمی از استراتژی پایداری ما است زیرا هدف ما كربن صفر خالص تا سال 2050 است. استفاده از روح نوآوری نقطه عطفی برای تیم ACCEL است. ما در اواخر امسال به اولین پرواز و تلاش برای ثبت جهانی پیشرفت می کنیم.

وی همچنین افزود: برای اولین بار، هواپیما با استفاده از انرژی باتری پیشرفته و سیستم پیشرانه که از نظر فن آوری الکتریکی زمینگیر است، خود را به جلو سوق داد. این سیستم و قابلیت های در حال توسعه به موقعیت رولز-رویس به عنوان پیشرو فناوری ارائه دهنده سیستم های قدرت به بازار تحرک هوای شهری کمک می کند.

نیمی از بودجه این پروژه توسط موسسه فناوری هوافضا (ATI) و با مشارکت بخش تجارت، انرژی و استراتژی صنعتی و Innovate UK تأمین می شود.

وزیر تجارت پل اسكالی افزود: انجام این پروزه یک فصل جدید هیجان انگیز در هواپیمایی است كه ما برای رسیدن به اولین پرواز آن در بهار حرکت می کنیم. این هواپیمای پیشگام که به عنوان سریعترین هواپیمای برقی جهان شناخته می شود، ارزش همکاری نزدیک صنعت و دولت را برجسته می کند.

وی همچنین گفت: انگلیس متعهد به دستیابی به انتشار خالص انتشار کربن تا سال 2050 است. از طریق کمک های مالی دولت برای تحقیق و توسعه، ما در صنعت نوآوری در بخش هوافضا پیروی می کنیم تا این هدف بلندپروازانه را محقق کنیم زیرا از همه گیری هرچه سبزتر خواهیم ساخت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن