دومین واحد نیروگاهی شهید باکری سمنان به شبکه سراسری برق متصل شد

مجری طرح احداث نیروگاه‌های صنایع معدنی با اشاره به بهره‌برداری از 740 مگاوات نیروگاه گازی فولاد مبارکه اصفهان تا خرداد امسال، گفت: به منظور تأمین برق مطمئن و پایدار صنایع معدنی، دومین واحد نیروگاهی صنایع معدنی از نیروگاه شهید باکری سمنان به ظرفیت 183 مگاوات بهره‌برداری و به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، سید زمان حسینی از بهره‌برداری دومین واحد نیروگاهی صنایع معدنی از نیروگاه شهید باکری سمنان به ظرفیت 183 مگاوات خبر داد و گفت: تاکنون دو واحد نیروگاهی هر یک به ظرفیت 183 مگاوات (در مجموع 366 مگاوات) به شبکه سراسری برق کشور متصل شده است.

مجری طرح احداث نیروگاه‌های صنایع معدنی در این زمینه افزود: به همت تلاشگران عرصه صنعت برق کشور و در راستای اجرای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت نیرو و وزارت صمت با موضوع احداث حداقل 10 هزار مگاوات نیروگاه جدید، دومین واحد نیروگاهی صنایع معدنی از نیروگاه شهید باکری سمنان به ظرفیت 183 مگاوات در کوتاه‌ترین زمان (طی مدت هفت ماه) به شبکه سراسری متصل شد.

وی ادامه داد: احداث این واحد نیروگاهی در برنامه 140 اقدام صنعت برق برای تامین برق صنایع کشور به منظور عبور از پیک 1402 در دستورکار قرار گرفت و با تلاش شبانه‌روزی مدیران، متخصصان و کارکنان متعهد، عملیات اجرایی، تست و راه‌اندازی آن با حضور 170 نفر به طور متوسط در هر روز پیش از ورود به پیک تابستان سال‌جاری با موفقیت به پایان رسید و به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

حسینی از راه‌اندازی واحدهای نیروگاهی جدید تا خردادماه و همزمان با ورود به پیک تابستان 1402 خبر داد و گفت: در راستای تأمین برق مطمئن و پایدار صنایع معدنی مقرر شده است دو واحد نیروگاه گازی فولاد مبارکه اصفهان هر یک به ظرفیت 370 مگاوات (در مجموع 740 مگاوات) تا خرداد ماه امسال به بهره‌برداری برسد و وارد مدار شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن