فرآورش 2 هزار و 30 میلیارد متر مكعب گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی

با تلاش مدیران و كاركنان مجتمع گاز پارس جنوبی از ابتدای تأسیس مجتمع تاكنون، بیش از 2 هزار و 30 میلیارد مترمكعب گاز از سكوها فرآورش شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شركت ملی گاز ایران، احمد باهوش، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در نشست مشترک با مدیران عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و نفت و گاز پارس که به مناسبت بیست و چهارمین سالروز تاسیس مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد، بیان كرد: از ظرفیت‌ هر دو شركت مجتمع گاز پارس جنوبی و نفت و گاز پارس به راهبری سازمان منطقه ویژه پارس در جهت گسترش، رونق و بهبود تولید در پالایشگاه‌های 13 گانه مجتمع بهره خواهیم گرفت.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی ضمن قدردانی و تشكر از زحمات ارزشمند سخاوت اسدی، به‌عنوان مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، تصریح كرد: منطقه ویژه اكنون در تمام حوزه‌های مهم گره‌گشا، همراه و هم‌پا بوده و امیدواریم چراغ روشنی باشد برای فردای بهتر در مسیر تولید پایدار گاز و محصولات جانبی.

باهوش در ادامه، افزود: سال گذشته، با اقدامات شاخص، انجام حركات نوآورانه و دانش بومی مدیران و كاركنان مجتمع  بیش از 185 میلیارد مترمكعب گاز شیرین به خطوط سراسری كشور تزریق شد و امیدواریم در سال جاری نیز با انجام عملیات تعمیرات اساسی موفقیت آمیز در پالایشگاه های مجتمع، این رقم افزایش قابل توجهی داشته باشد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان این که مأموریت اصلی این مجتمع، ارزش‌آفرینی حداکثری از منابع گازی منطقه است، اظهار کرد: کارکنان تلاشگر و متخصص مجتمع با پایبندی به ارزش‌های سازمانی، گام‌های بلندی در این راستا برداشته و با مسئولیت‌پذیری در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و محیط‌زیستی، با دستاوردهای درخشان و ارزشمند، به توانمندسازی سرمایه‌های انسانی و اشتغال جوانان، اهتمام ورزیده و با خودباوری و خوداتکایی، پیشگام در تولید پایدار گاز بوده و به برداشت پایدار از منابع همت گماشته‌اند.

باهوش در ادامه، تصریح كرد: سال گذشته، بیش از 215 میلیارد متر مكعب خوراك دریافتی از سكوها با تلاش مدیران، كاركنان و متخصصان مجتمع گاز پارس جنوبی به ثبت رسیده است و امید داریم در سایه ی همدلی و كارگروهی این مسیر درخشان را در جهت عزت و شكوه كشور عزیزمان ادامه خواهیم داد.

تعامل و همكاری بین سه شركت بزرگ پارس جنوبی در مسیر شكوفایی تولید

در ادامه نشست، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان این که تعامل و همكاری سه شركت كلیدی در پارس جنوبی (سازمان منطقه ویژه، مجتمع گاز پارس جنوبی و شركت نفت و گاز پارس) مسیر تولید گازطبیعی و محصولات جانبی را هموار كرده، ابراز امیدواری کرد با تشکیل این کارگروه‌ها و برگزاری نشست‌های مشترک، ‌ریل‌گذاری مطلوبی برای آینده تولید و فرآورش گاز و محصولات جانبی در مجتمع گاز پارس جنوبی انجام شود.

سخاوت اسدی افزود: یكی از برنامه‌های شاخص سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از ابتدا، ایجاد فضای تعامل و همدلی بین سه شركت مهم منطقه بوده و هموار کردن مسیر تولید پایدار گاز و محصولات جانبی از اهم برنامه‌های این سازمان است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس در ادامه، تاكید كرد: اولویت نخست، تولید پایدار گاز است، مدیران و كاركنان هر سه شركت در جهت رفاه و آسایش هموطنان عزیزمان جهت ورود به فصل سرد سال در آمادگی كامل هستند.

اسدی گفت: امید داریم این جلسات در سطح بیان مسائل مهم و كلیدی فنی و غیرفنی در بین مدیران دو شركت مجتمع گاز پارس جنوبی و نفت و گاز پارس در كوتاهترین بازه زمانی ممكن، حل و فصل و افقی روشن به سمت شكوفایی اقتصاد كشور پدیدار شود.

وی ادامه داد: همه ما در هرکجا که مسئولیتی داریم باید بدانیم خدمتگزار مردم هستیم و باید تمام فكر و تلاش خود را در مسیر رفاه و آسایش مردم بكار گیریم.

شتاب در رفع نواقص عمده و اولویت دار پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی

محمدحسین متجلی، مدیرعامل شركت نفت و گاز پارس نیز در ادامه این نشست، بیان كرد: رفع نواقص عمده و اولویت‌دار پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی در سایه همفكری، كارگروهی و اقدامات نوآورانه شتاب خواهد گرفت.

وی در ادامه، گفت: اكنون فضای خوب و سازنده‌ای بین مدیران سه شركت مهم پارس جنوبی به وجود آمده و اقدامات مهم و كلیدی نیز تا حصول نتیجه نهایی و مطلوب با انجام نشست‌های مشترك تداوم خواهد داشت.

متجلی تصریح كرد: نتیجه این نشست‌ها باید در سرنوشت تولید پایدار گاز و محصولات جانبی نقش اساسی داشته باشد و خوشبختانه مدیران و كاركنان با عضویت در یك تیم منظم، پای كار هستند و در مسیر روشن و شفاف به سمت جلو گام بر‌می‌دارند.

مدیرعامل شركت نفت و گاز پارس در خاتمه، افزود: باید بكوشیم كارهای عقب‌مانده در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی كه بر زمین مانده را به كمك یكدیگر انجام داده و خدمت به كشور را سرلوحه‌ كارهای خود قرار دهیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن