قطع برق ۳۰۰ اداره و بانک پرمصرف خوزستان در روز شنبه

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان از قطع برق ۳۰۰ اداره و بانک پرمصرف استان در روز گذشته به دلیل عدم توجه به دستورالعمل‌های کاهش مصرف خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» از ایسنا، علی خدری، با اشاره به مصوبه هیات وزیران در خصوص ضرورت کاهش مصرف برق و پایش مستمر مصرف دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: در این زمینه در روز گذشته (شنبه ۲۴ تیرماه) به دلیل عدم توجه به این دستورالعمل و تذکرات و هشدارهای این شرکت، برق ۱۲۸ بانک پر مصرف و ۱۷۲ دستگاه اجرایی، نهاد و سازمان استان قطع شده است.

وی افزود: این ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها و نهادها در شهرستان‌های ایذه، خرمشهر، امیدیه، رامهرمز، رامشیر، آبادان، هویزه، شوش، ماهشهر و خرمشهر فعالیت داشتند که به جای کاهش مصرف در مقایسه با سال گذشته، افزایش مصرف داشتند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: با وجود پیک‌سایی انجام‌شده، روز گذشته میزان مصرف در ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه به ۴ هزار و ۷۳۶ مگاوات رسید و اگر این پیک‌سایی انجام نمی‌شد قطعا میزان مصرف به ۵ هزار مگاوات می‌رسید.

خدری عنوان کرد: برنامه‌هایی در راستای مدیریت مصرف از سوی وزارت نیرو و شرکت توانیر ابلاغ شده است تا دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی و غیردولتی نسبت به مدیریت و کاهش مصرف برق اقدام کنند و بتوانیم از پیک بار تابستان امسال عبور کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی و ادارات نسبت به مصوبه هیات وزیران در خصوص کاهش مصرف بی‌توجه هستند که در این زمینه به آن‌ها تذکراتی داده شده است و در صورت تکرار و عدم رعایت، نسبت به قطع برق آن‌ها اقدام می‌شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن