وضعیت تامین آب شرب ملاشیه پایدار است/ ظرفیت آبرسانی منطقه 3 برابر شد

مدیرعامل آب و فاضلاب استان خوزستان با بیان اینکه اهالی منطقه ملاشیه اهواز از گذشته با مشکل جدی در تأمین آب شرب رو به رو بودند، افزود: طی چند روز گذشته ظرفیت آبرسانی منطقه از 4 هزار مترمکعب به ۱۲ هزار متر مکعب در شبانه روز افزایش یافت.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، از جمله مناطق حاشیه‌ای شهر اهواز که در جاده اهواز به خرمشهر قرار دارد و برای سال‌های متمادی با مشکل جدی در تأمین آب شرب رو به رو بود، باید به منطقه ملاشیه اشاره کرد؛ منطقه‌ای با جمعیتی بالغ بر ۶۵ هزار نفر که از توسعه نامتوازن رنج می‌برد و در دهه‌های گذشته همسو با افزایش جمعیت به توسعه زیرساخت‌های آن توجه نشده است.

اگرچه به صورت کلی آب شرب این منطقه از شهر اهواز به صورت ساعتی تأمین می‌شد، اما طی روز‌های گذشته و در پی افزایش دمای هوا که به دنبال خود افزایش شدید مصرف به ویژه در مناطق بالادست شبکه آبرسانی را به همراه داشت، چیزی حدود ۱۸ درصد از جمعیت ملاشیه معادل ۱۲ هزار نفر با مشکل تأمین آب شرب رو به رو شدند.

به دنبال ایجاد این مشکل بلافاصله عملیات ترمیم خطوط آبرسانی به ملاشیه اهواز و افزایش ظرفیت آن توسط شرکت آبفای خوزستان در دستور کار قرار گرفت و با مجموعه اقدامات ضربتی و شبانه روزی علاوه بر افزایش ظرفیت آبرسانی به منطقه تا 3 برابر، همچنین امکان تأمین آب شرب پایدار و ۲۴ ساعته در ملاشیه اهواز فراهم شد.

“محمد رضا کرمی نژاد” مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان، در رابطه با جزئیات اقداماتی که طی روز‌های گذشته برای پایدار‌سازی شبکه آبرسانی به منطقه ملاشیه انجام شد، به «پاون»، گفت: منطقه ملاشیه اهواز حدود ۶۵ هزار نفر جمعیت و حدود ۸ هزار و ۵۰۰ خانوار دارد که طی روز‌های گذشته حدود ۱۳ درصد از خیابان‌های منطقه و حدود ۱۹ درصد از خانواده‌ها دچار تنش و افت فشار آب شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه در منطقه ملاشیه در کل ۸۹ درصد جمعیت فاقد انشعاب مجاز آب هستند، افزود: مشکل تأمین آب این منطقه از شهر اهواز بیش از دو سه دهه ادامه داشته است و سابق بر این نیز تنها چند ساعت در شبانه روز برای این منطقه تأمین آب صورت می‌پذیرفت.

کرمی نژاد با اعلام این خبر که اکنون ظرفیت آبرسانی به ملاشیه نسبت به چند هفته قبل تا ۴ برابر افزایش یافته است، گفت: پیش از این میزان آبی که برای منطقه ملاشیه تأمین می‌شد، ۴ هزار متر‌مکعب در شبانه روز بود که این حجم به ۱۲ هزار متر مکعب رسید .

مدیر عامل آب و فاضلاب استان خوزستان ضمن اشاره به اینکه به دنبال افزایش ظرفیت آبرسانی به ملاشیه اکنون در این منطقه شاهد تأمین آب به صورت شبانه‌روزی هستیم، تأکید کرد: تأمین آب به صورت ۲۴ ساعته در ملاشیه در حالی است که این منطقه طی سال‌های متمادی تنها به صورت ساعتی از شبکه آبرسانی آب دریافت می‌کرد.

وی بیان کرد: با توجه به پایدار شدن شبکه آبرسانی به منطقه ملاشیه اکنون وارد فاز دوم خدمات آبرسانی به این منطقه شده‌ایم و به دنبال افزیش ظرفیت تصفیه خانه منطقه هستیم.

کرمی نژاد در بخش پایانی سخنان خود نیز گفت: اگرچه تلاش ما این بوده است که به صورت کامل در منطقه ملاشیه آب پایدار را فراهم کنیم، اما ممکن است برخی خانواده‌ها به واسطه مشکلاتی مانند نداشتن مخزن یا پمپ و دیگر ملزومات همچنان مشکل داشته باشند که در این زمینه نیز نهایت مساعدت را برای حل مشکل تأمین آب شرب این خانواده‌ها ترتیب خواهیم داد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن