ارتقاء سطح نظارت الکترونیکی بر آبراهه‌های قابل کشتیرانی کشور

 مدیرکل امور دریایی دریانوردی (PMO)`&gt.سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ارتقاء سطح نظارت الکترونیکی بر آبراهه‌های قابل کشتیرانی کشور، گفت: رشد کمی ناوگان مسافری و ارتقاء ایمنی آنها در دستور کار دریانوردی (PMO)`&gt.سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.

‌نادر پسنده با اشاره به ارتقاء ناوگان مسافری و رشد ایمنی آنها، بیان کرد: رشد ایمنی همواره‌ در دستور کار دریانوردی (PMO)`&gt.سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

وی ‌‌به فعالیت‌ دریانوردی (PMO)`&gt.سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه‌ امور دریایی کشور اشاره کرد‌ و اظهار داشت: توسعه دریا محور یکی از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران‌ است که باید از چند وجه مورد توجه قرار گیرد. در توسعه دریا محور، یکی از جوانب، حمل ایمن و سریع و راحت مسافر از طریق دریا است که ‌سازمان بنادر و دریانوردی توجه به سزایی به آن دارد که البته نیازمند زیرساخت‌های کافی از نظر ناوگان و شناورها، ایمنی و راحتی است.

 پسنده با تأکید بر نظارت سازمان بنادر و اعمال حاکمیت در حوزه ایمنی تردد شناورها و ناوگان تجاری، بیان کرد: به منظور ارتقاء ایمنی شناورها، ‌از دو ابزار بازرسان کشتی‌های تحت پرچم کشور و بازرسان کشتی‌های تحت پرچم سایر کشورها، استفاده می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دریانوردی (PMO)`&gt.سازمان بنادر و دریانوردی، وی افزود: در سه سال گذشته با برگزاری نظارت‌های دوره‌ای خاص به طور متمرکز روی شناورهای مسافری و سنتی سعی کرده‌ایم، همه مشکلات ایمنی را احصاء کنیم و برنامه‌ای برای اصلاح مشکلات ایمنی شناورها داشته باشیم.

مدیرکل امور دریایی دریانوردی (PMO)`&gt.سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: این گروه‌های بازرسی از بازرسان پرچم، بازرسان ثبت شناور و بازرسان مؤسسات رده‌بندی تشکیل شده است، تا هر بخش، نواقص را بررسی و برای پیگیری در دستور کار قرار دهد. همچنین دوره‌های بازرسی متمرکز علاوه بر بازرسی‌ دوره‌ای انجام شده است.

پسنده بیان کرد:‌ برای افزایش سهم حمل و نقل دریایی توسط ناوگان کشتیرانی تحت پرچم ایران، اقدامات گسترده‌ای توسط خطوط کشتیرانی انجام شده است که با حمایت دریانوردی (PMO)`&gt.سازمان بنادر و دریانوردی، از طریق تسهیل در نوسازی ناوگان و بازگشت کشتی‌های ملکی تحت پوشش پرچم کشور، صورت می‌گیرد.

مدیرکل امور دریایی دریانوردی (PMO)`&gt.سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: استراتژی بخش دریایی دریانوردی (PMO)`&gt.سازمان بنادر و دریانوردی، ارتقاء سطح نظارت الکترونیکی بر آبراهه‌های قابل کشتیرانی کشور است، بدین منظور که از طریق سیستم‌های الکترونیکی و ایجاد هماهنگی بین تجهیزات مختلف نظارتی مثل رادارهای VTS سیستم LRIT، سیستم‌های AIS ساحلی و ماهواره‌ای و سیستم‌های نقطه‌یاب و سیستم‌های ردیاب همه آبراهه‌های قابل کشتیرانی کشور را به صورت متمرکز مدیریت می‌کند.

وی گفت: این پروژه تحت عنوان طرح جامع کنترل و پایش الکترونیکی آبراهه‌های قابل کشتیرانی کشور با همکاری اداره‌کل مهندسی تجهیزات سازمان بنادر اجرا شد

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن