سرعت بخشیدن به تغییر انرژی جهانی

 با تسریع در مصرف و بهره وری در انرژی های تجدیدپذیر می توان انتشار گازهای گلخانه ای را تا 90 درصد کاهش داد.

به گزارش &lt.&lt.انرژی امروز&gt.&gt. از آژانس بین المللی انرژی، دو سوم از انتشار جهانی گازهای گلخانه ای از تولید و مصرف انرژی حاصل می شود. این بخش انرژی را در مرکز تلاش های انجام شده برای روبرو شدن با تغییرات آب و هوا قرار می دهد.

سهم انرژی های تجدیدپذیر باید از حدود 18 درصد کل مصرف انرژی نهایی (در سال 2015) تا حدود دو سوم تا سال 2050 افزایش یابد. در همین دوره، سهم انرژی تجدیدپذیر در بخش برق از حدود یک چهارم به 85٪، بیشتر از طریق رشد تولید انرژی خورشیدی و باد است.

شدت انرژی اقتصاد جهانی باید تقریبا دو سوم کاهش یابد، همچنین تقاضای انرژی در سال 2050 نیز باید نسبت به سال 2015 کاهش یابد . در این شرایط با توجه به رشد جمعیت و رشد اقتصادی و با بهبود قابل ملاحظه بهره وری انرژی رسیدن به این هدف امکان پذبر است.

بخش انرژی نیاز به یک بازسازی کامل دارد و باید با این تغییرات استفاده از انرژی های فسیلی و همچنین تولید کربن را تا سال 2050 کم کند. امروزه چشم انداز انرژی جهانی شاهد تغییر سریع و گسترده ای در رشد انرژی های تجدیدپذیر است

بخش انرژی نیاز به یک بازسازی کامل با تغییر در تولید انرژی فسیلی به تولید کم کربن تا سال 2050 دارد. امروزه چشم انداز انرژی جهانی شاهد تغییر سریع و گسترده ای است که به دلیل رشد بی سابقه انرژی تجدید پذیر بوده است و این تغییرات به علت پیشرفت در فن آوری بوده که سبب کاهش هزینه ها نیز شده است.

با این حال انرژی جهانی، انرژی تجدید پذیر باید حداقل به شش برابر سریعتر گسترش یابد تا جهان به هدف خود برای مقابله با تولید کربن و کاهش تغییرات زیست محیطی که در توافقنامه پاریس مطرح شده است، برسد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن