کاهش ۲۱ درصدی بارش‌های اردیبهشت در مازندران

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای مازندران از کاهش ۲۱ درصدی بارندگی‌های اردیبهشت ماه استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

قربانعلی خدابخشی افزود: میزان بارندگی‌ها از اول مهر۹۷ تا پایان اردیبهشت98 افزایش ۴۷ درصدی را در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته نشان می‌دهد، اما در اردیبهشت ماه شاهد کاهش بارش و افزایش دما بوده‌ایم.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای مازندران تصریح کرد: آبدهی رودخانه‌های استان در سال جاری به‌دلیل بارش‌های مناسب در هشت ماهه اول سال آبی در مقایسه با سال گذشته ۱۵۴ درصد افزایش و در مقایسه با شاخص آماری ۳۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی حجم تجمعی بارندگی در حوضه‌های آبریز رودخانه‌های مازندران را ۶۴۴ میلی‌متر اعلام کرد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۴۳۹ میلی‌متر و در دوره شاخص آماری ۴۸۴ میلی‌متر بوده است.

خدابخشی افزود: بیشترین افزایش آبدهی رودخانه‌های مهم استان در هشت ماه گذشته مربوط به رودخانه تجن با حجم ۵۹۳ میلیون متر مکعب بوده که در مقایسه با دوره بلندمدت حدود ۶۸ درصد و در مقایسه با سال گذشته ۵۷۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای مازندران، وضعیت کیفی منابع آب سطحی استان را نرمال اعلام کرد و گفت: نمونه‌برداری‌های انجام شده نشان می‌دهد از لحاظ شیمیایی آب همه رودخانه‌های استان در حد نرمال است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن