اولین یدک کش تمام برقی جهان در نیوزلند به کار گرفته می‌ شود

نیوزلند در راستای اجرای ابتکار عمل مقابله با گرمایش زمین قصد دارد اولین یدک کش تمام برقی خود را در بندر اوکلند این کشور به کار بگیرد. این یدک کش که از شرکت دیمن شیپ یاردز خریداری شده، RSD-E Tug 2513 نام دارد و جایگزین یکی از یدک کش های دیزلی مورد استفاده در بندر یادشده می شود تا از میزان آلودگی محیط زیست کاسته شود.

نیوزلند در سال 2016 دستورالعملی را تدوین کرد تا میزان انتشار گازهای گلخانه ای را در این کشور تا سال 2040 به صفر برساند. هدف از این کار مشارکت در کاهش گازهای گلخانه ای جهان اعلام شد و در همین راستا استفاده از یدک کش های هیبریدی دوگانه سوز در این کشور آغاز گردید.

یدک کش های دیزلی بندر اوکلند نیوزلند هر ساعت 120 لیتر گازوئیل مصرف می کنند و لذا آلایندگی زیادی دارند. در عین حال ظرفیت و قدرت یدک کش های دیزلی و برقی برابر با یکدیگر و معادل 70 تن است. طول یدک کش برقی 24.73 متر بوده و با شارژ کامل باتری های 2800 کیلووات ساعتی آن می توان 3 تا 4 کشتی را جابجا کرد.

شارژ سریع باتری های این یدک کش برقی دو ساعت طول می کشد و هزینه ساخت آن دو برابر یدک کش های دیزلی است. اما در مقام مقایسه هزینه هزینه تعمیر و نگهداری این یدک کش بسیار کمتر است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن