مضراب نوری گیتار با قابلیت برنامه ریزی با گوشی هوشمند

مضراب نوری و جدید ōPik به جای استفاده از آهن‌رباها و سیم‌پیچ‌ها برای تبدیل حرکت سیم‌های گیتار به ولتاژ آنالوگ برای خروجی تقویت شده، از نور مادون قرمز برای گرفتن لرزش سیم‌ها استفاده می‌کند.

طرح این مضراب نوری نخستین بار در سال ۲۰۱۷ مطرح شد و اکنون پس از طی آزمایش‌ها و رفع نواقص، برای کمپین جمع آوری بودجه تولید انبوه آماده شده است.

این مضراب دارای دو ردیف ال‌ای‌دی مادون قرمز است که هر گونه لرزش یک سیم را بلافاصله توسط یک گیرنده فتودیودی می‌گیرد و سپس از طریق یک آمپلی‌فایر به یک سیگنال برای خروجی تبدیل می‌کند.

مضراب نوری ōPik یک مضراب قدرتمند است و با یک جعبه نیروی ۹ ولتی عرضه می‌شود.

فناوری ثبت اختراع شده این مضراب نوری، هر نوع نور پس زمینه را فیلتر می‌کند، بنابراین می‌تواند در یک اتاق روشن یا تحت نورپردازی شدید مورد استفاده قرار گیرد.

سازندگان آن تاکید می‌کنند که این مضراب از نظر طراحی کاملا آنالوگ است و یک مدل ساز یا یک ترکیب کننده نیست. ضمن اینکه پارامترهای خروجی را می‌توان از طریق اتصال بلوتوثی به یک برنامه قابل اجرا بر روی گوشی‌های هوشمند به صورت دیجیتالی تنظیم کرد. این بدان معنی است که دستگاه پخش می‌تواند حجم خروجی و فرکانس‌ها را تنظیم کند و فیلترهایی را برای هر سیم اعمال کند. همچنین تغییرات را می‌توان برای فراخوان سریع ذخیره کرد.

سازندگان می‌گویند برای استفاده از این مضراب نوری لازم نیست سیم‌های گیتار شما فلزی باشند، چرا که این سیستم می‌تواند ارتعاش سیم‌های نایلونی و سیم‌های ساخته شده از مواد دیگر را ترجمه کند. حتی می‌توان از ترکیبی از سیم‌ها برای کشف بافت‌های مختلف صوتی استفاده کرد.

البته برای راه اندازی این مضراب نوری نیاز به یک گیتار میزبان با یک مضراب معمولی است.

نمونه‌ اولیه‌ای از این مضراب نوری برای گیتار بیس هم ساخته شده است.

اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی و خوب پیش برود، تخمین زده شده است که فروش این مضراب نوری از ماه اکتبر آغاز شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن