جریان چندفازی در محیط متخلخل (بررسی در مقیاس میکرو)

«جریان چندفازی در محیط متخلخل (بررسی در مقیاس میکرو) » عنوان کتاب مرجعیست که در سال 2017 توسط «Martin J. Blunt» عضو هیئت علمی و نویسنده مطرح دانشگاه امپریال کالج به چاپ رسیده است.

به گزارش «انرژی امروز»، تولید نفت، استخراج گاز از مخازن شیلی، ذخیره کربن دی اکسید در و یا مدیریت تزریق آب در مخازن هیدروکربنی، همگی یک زیربنای مشترک علمی دارند و آن مفهومی نیست جز جریان چندفازی در محیط متخلخل. در این کتاب مفاهیم اولیه و اصلی جریانات چندفازی در محیط متخلخل با تاکید بر آشنایی با جابه جایی سیالات در ابعاد خلل و فرج سنگ ها و یا ابعاد میکرو بیان شده است.

در این کتاب معادلات اصلی و زیربنایی با استفاده از مفاهیم انرژی، سرعت و بقای جرم توسعه یافته است و آخرین یافته های علمی در زمینه تصویربرداری سه بعدی با کیفیت بالا و استفاده از آن برای ساخت مدل های مختلف شرح داده شده است. مطالب مختلف توصیف شده در این کتاب به نوعی عرضه می شود که افراد با حداقل آشنایی در این حوزه بتوانند از آن استفاده کنند.

نویسنده این کتاب دکتر «Martin J. Blunt» با بیش از 20 سال سابقه تدریس در حوزه مهندسی نفت در یکی از بهترین دانشگاه های این رشته در دنیا به عنوان سردبیر مجله «Transport in Porous Media» نیز در حال فعالیت است. محتویات این کتاب از تحقیقات و پیشرفت های اخیر حوزه محیط متخلخل و منابع متعدد تدریس شده در این حوزه در سراسر دنیا جمع آوری شده و یکی از بهترین کتاب های مرجع تازه منتشر شده در مهندسی نفت به شمار می رود.

نویسنده: Martin J. Blunt

سال انتشار: 2017

فایل دریافت کتاب:

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن