کوری بوکر، دموکرات سیاه پوست رقیب ترامپ

سناتور جوان ایالت نیوجرسی آمریکا ورود خود به کارزارهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ را رسما اعلام کرده است.

کوری بوکر، و سایر کاندیداها برای کسب نامزدی از سوی دموکرات‌ها باید ابتدا در انتخابات داخل حزبی پیروز شوند تا به احتمال زیاد در برابر دونالد ترامپ از حزب جمهوری‌خواه قرار بگیرند.

 بوکر که ۴۹ سال دارد در سال ۲۰۱۳ به مجلس سنا راه یافت و پیش از آن هم شهردار نیوآرک، بزرگترین شهر ایالت نیوجرسی بود.

 بوکر یکی از منتقدان دو آتشه دونالد ترامپ است و اغلب سیاست‌های رئیس جمهوری آمریکا در زمینه مهاجرت و تغییرات اقلیمی را با عصبانیت و هیجان نقد می‌کند.

 بوکر که همچون باراک اوباما از ابتدای چهل سالگی به عنوان یک ستاره در حال اوج گرفتن در حزب دموکرات شناخته شده در صورت پیروزی در انتخابات سال ۲۰۲۰ دومین رئیس‌جمهور آفریقایی‌تبار آمریکا خواهد شد.

به همین علت هم او اعلام رسمی ورود خود به صحنه این انتخابات را امروز اول فوریه که به ماه تاریخ سیاه‌پوستان آمریکا نام‌گذاری شده علنی کرد.

پیش از  بوکر هم دو سناتور دموکرات دیگر، الیزابت وارن و کاملا هریس از آغاز فعالیت ستادهای انتخاباتی خود خبر داده بودند.

فعالیت‌های اولیه برای تشکیل ستاد انتخاباتی و برنامه‌ریزی استراتژیک کارزارهای انتخاباتی معمولا از ژانویه سال قبل از انتخابات در آمریکا آغاز می‌شود.

 بوکر برای پیروزی در انتخابات‌های ایالتی درون حزب دموکرات رقابت بسیار سختی با دیگر چهره‌های برجسته دارد. پیش‌بینی می‌شود تعداد نامزدهای حزب دموکرات امسال به بیش از انگشتان دو دست برسد.

جولیان کاسترو، تولسی گابارد، کریستن جیل‌برند، سناتور الیزابت وارن و سناتور کاملا هریس کسانی هستند که طی همین چند هفته گذشته از ورود رسمی خود به صحنه انتخابات خبر داده‌اند.

تا این لحظه تعداد زنانی که قصد کاندیداتوری حزب دموکرات را دارند بیشتر از مردان است و همچنین برای نخستین بار است که بیش از یک زن برای احراز این نامزدی پا پیش گذاشته است.

کوری بوکر کیست؟

کوری بوکر نخستین سناتور سیاه‌پوست ایالت نیوجرسی در شرق آمریکاست.

او در ناحیه هرینگتون پارک بزرگ شده؛ جایی که یکی از شهرهای کوچک و حومه‌نشین در نیوجرسی است و اکثر ساکنان آن سفیدپوستند.

او در تیم فوتبال (آمریکایی) دبیرستان هم عضویت داشته و در دانشگاه‌هایی چون آکسفورد و استنفورد درس خوانده و به مدرسه حقوق دانشگاه ییل هم رفته است.

پس از فارغ التحصیلی، کوری بوکر جوان به نیوآرک، بزرگترین شهر ایالت نیوجرسی که در مجاورت نیویورک است نقل مکان کرد و آنجا یک انجمن غیردولتی تاسیس کرد که ماموریتش ارایه خدمات حقوقی به افراد بی‌بضاعتی بود که کارشان به دادگاه و زندان کشیده شده بود.

او در جریان نامزدی برای انتخابات شهردار نیوآرک خانه و زندگی خود را به یکی از بدنام‌ترین محله‌های محروم نیوآرک برد و اجازه داد در سال ۲۰۰۶ در جریان ساخت یک فیلم جزئیات کارزار انتخاباتی‌اش به عنوان یک سیاست‌مدار جوان سیاهپوست مستند شود.

آن انتخابات را کوری بوکر با اختلاف زیاد نسبت به رقیبش برد و نخستین شهردار سیاهپوست نیوآرک شد.

پس از آن در سال ۲۰۱۳ و در حالی که تنها ۴۳ سال داشت در یک پیروزی چشمگیر دیگر به عنوان سناتور نیوجرسی انتخاب شد و دومین سناتور سیاهپوست حاضر در مجلس سنای آن دوران شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن