آمازون در صدر جدول ارزشمندترین برندهای تجاری جهان نشست

در رده‌بندی برندز (BrandZ) از ۱۰۰ برند تجاری ارزشمند جهان در سال ۲۰۱۹، کمپانی آمازون با رشدی ۵۲ درصدی از سال میلادی گذشته و سهامی به ارزش ۳۱۵.۵ میلیارد دلار، به ارزشمندترین برند تجاری جهان تبدیل شد.

اپل و گوگل به ترتیب با ارزش ۳۰۹.۵ و ۳۰۹ میلیارد دلاری در رده دوم و سوم این فهرست قرار گرفته‌اند. این در حالی است که آمازون سال گذشته در جایگاه سوم و پس از این دو شرکت قرار داشت.

آمازون در کنار کسب و کار اصلی خود که تجارت آنلاین است و چندان پول‌ساز نیست، در حوزه های تجاری دیگری نیز سرمایه‌گذاری کرده است.

این شرکت هم اینک از پیش‌قراولان بازار رایانش ابری و سخت‌افزار خانگی (Amazon Alexa) بوده و در سالی که گذشت در کسب‌وکارهای مختلفی از جمله شرکت انگلیسی تحویل غذای Deliveroo و استارتاپ کامیون‌های برقی، اتومبیل‌های خودران و رقیب تسلا Rivian سرمایه‌گذاری کرده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن