آنچه از خودروی جدید تسلا نمی‌دانیم

آنچه که آیلان ماسک قرار است به تولید انبوه برساند، سرعت سنج ندارد، دو نوع باتری دارد و گزینه مناسبی هم برای چرت بعد از ظهر است.

به گزارش «انرژی امروز» آیلان ماسک، Model3 را رونمایی کرده است که با یک تلفن هوشمند قفل می‌شود و سوییچ متداول خودروهای دیگر را ندارد. خریدار این خودرو، خودرواش را از طریق بلوتوس موبایل هوشمندش روشن خاموش می‌کند.

تسلا 500 هزار سفارش از این خودرو گرفته است. این خودرو هفت ویژگی منحصر به فرد دارد.

1- دو نوع باتری

خودروی Model3 دو نسخه دارد. مدل 35 هزار دلاری آن که یک باتری با برد 220 مایل دارد که صفر تا 60 مایل بر ساعت آن در 5.6 ثانیه رخ می‌دهد و بالاترین سرعت آن 130 مایل بر ساعت است. در عرض 30 دقیقه برای برد 130 مایل شارژ می‌شود.

مدل دیگر آن خودروی 44 هزار دلاری است که تا 310 مایل در هر شارژ مسافت طی می‌کند و در 5.1 ثانیه به سرعت 60 مایل بر ساعت می‌رسد و بالاترین سرعت آن 140 مایل در ساعت است. با 30 دقیقه شارژ می‌تواند 170 مایل طی کند.

مدل گران‌قیمت‌تر فعلا تولید می‌شود و مدل ارزان‌تر بعدها تولید خواهد شد.

2- هیچ ابزار و آلاتی وجود ندارد غیر از یک مانیتور 15 اینچ

نه سرعت‌سنجی، نه نشان‌گر باتری یا هیچ چیز دیگر در مقابل راننده وجود ندارد.  فقط یک مانیتور 15 اینچ صفحه لمسی در وسط داشبورد هست که نقشه‌ها و سرگرمی‌ها و موارد مربوط به کنترل داخل خودرو را نشان می‌دهد.

3- یک آپشن تجملی دارد

تمام Model3ها اتصال وایفا، کنترل صدا، دوربین، کنترل هوا و دو پورت یواس‌پی در مقابل راننده دارند.

تسلا یک پکیج به‌روز 5 هزار دلاری هم دارد که برای داخل کابین استفاده می‌شود و متشکل از چوب، صندلی‌های گرم، صندلی‌های برقی، میل فرمان، سقف شیشه‌ای، برف پاک‌کن برقی، چراغ‌های LED مه شکن، اسپیکرهای قوی و دو پورت یو‌اس‌پی است.

4- رانندگی اتوماتیک بهبود یافته

خودروی Model3 یک سری سنسور در خود دارد که سیستم کمک‌راننده را بهبود می‌بخشد. یکی از این سنسورها، سنسور رادار در مقابل خودرو به همراه هفت دوربین، 12 سنسور اولترا سونیک و یک پردازنده قوی Nvidia Drive PX2 هست.

5- خودروی کاملا خودران

تسلا در حال توسعه یک سیستم کاملا اتوماتیک برای خودروهای خود است و از سیستم‌های بهبودیافته رانندگی خودکار استفاده می‌کند.

البته تا زمانی که ایرادات قانونی رفع نشود و سیستم کامل نشود از نظر قانونی حق استفاده در ایالات متحده و بریتانیا را ندارد، ‌اما این سیستم کاملا خودران هزینه اضافی 3 هزار دلاری هم خواهد داشت.

6- رنگ سیاه استاندارد این خودرو هست

خودروی Model3 سیاه رنگ است اما اگر خریدار درخواست خرید متالیک نقره‌ای، ‌آبی خاکستری،‌ سفید یا قرمز هم بدهد باید هزار دلار بیشتر پرداخت نماید.

7- می‌توانید در این خودرو بخوابید

صندلی‌های عقب خودرو در یک شکاف 40 60 تا می‌شوند و راننده می‌تواند در پشت خودروی خود به راحتی جا بگیرد. به اعتقاد شبکه خبری بلومبرگ، صاحب خودرو به راحتی قادر است در پشت خودروی خود بخوابد حتی اگر قد این شخص 206 سانتی‌متر هم باشد می‌تواند در این خودرو به راحتی جا بگیرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن