همکاری وزارت‌خانه‌های علوم و نیرو برای توسعه اکوپارک‌ها

تفاهم‌نامه همکاری احداث و بهره‌برداری اکوپارک‌ها بین وزارت نیرو و وزارت علوم با هدف توسعه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری مبتنی بر ترویج و توسعه فرهنگ استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و بهینه‌سازی مصرف انرژی به امضا رسید.

گسترش تعاملات، همکاری‌ها و ایجاد هم‌افزایی در بهره‌برداری از منابع انرژی‌های تجدیدپذیر و هم‌چنین توسعه تحقیقات هدفمند، منسجم و کاربردی، در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و بهره‌گیری از نتایج تحقیقات در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، مدیریت و هدایت ظرفیت‌های موجود در مراکز پژوهشی کشور در راستای توسعه محصولات و فناوری‌های پیشرفته و قابل عرضه در بازارهای جهانی، تسهیل و توسعه همکاری‌های مشترک بین واحدهای صنعتی و مراکز پژوهشی برای ارتقاء و رقابتی کردن محصولات مرتبط با این صنعت برگرفته از نوآوری‌های داخلی و فناوری‌های بومی با بهره‌گیری از تجارب جهانی از اهداف این تفاهم‌نامه است.

 طبق این تفاهم‌نامه طرفین متعهد می‌شوند که تسهیلات لازم برای تسریع عملیات اجرایی یا صدور مجوزهای موردنیاز را در موارد لازم به عمل آورند. همچنین تأمین فضای موردنیاز مطابق با مشخصات اعلامی از سوی وزرات نیرو جهت ایجاد اکوپارک‌ها بر عهده دانشگاه‌های ذیربط است.

براساس این تفاهم‌نامه، تأمین منابع مالی مرتبط با کلیه مراحل احداث اکوپارک‌ها مشترکا بر عهده پژوهشگاه نیرو و دانشگاه مربوطه بوده و منافع اقتصادی حاصل از آن متناسب با تأمین مالی مربوطه به طرفین تعلق خواهد گرفت.

مدت این تفاهم‌نامه از زمان امضا و مبادله، پنج سال تعیین شده و در صورت توافق طرفین، تفاهم‌نامه قابل تمدید خواهد بود. هریک از طرفین قبل از انقضای مدت تفاهم‌نامه و با اطلاع قبلی و کتبی از سه ماه قبل، می‌تواند به تفاهم‌نامه خاتمه دهد و طرفین مکلف هستند تا پایان تمامی قراردادهای منعقد شده بر اساس این تفاهم‌نامه، وظایف خود را به اتمام برسانند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن