احتمالا ایلان ماسک خودش هایپرلوپ را بسازد

شرکت Boring که مالک پروژه هایپرلوپ است، در صورت عملی کردن این پروژه دیگر شرکت بی‌اهمیتی نخواهد بود.

به گزارش «انرژی امروز» از کالکو، ایلان ماسک مدیرعامل شرکت‌های تسلا و SpaceX سال‌هاست که می‌گوید خودش قصد ساختن هایپرلوپ را ندارد. هایپرلوپ در واقع قطاری معلق در یک لوله است که ایلان ماسک ایده آن را در سال ۲۰۱۳ مطرح کرد. به گفته او این قطار می‌تواند مسیر سانفرانسیسکو تا لوس‌آنجلس را طی زمان ۳۵ دقیقه طی کند، که این زمان حتی کمتر از زمانی سفر هوایی است.

ماسک برای به ثمر رساندن این پروژه، این ایده را در اختیار استارت‌آپ‎هایی از جمله Hyperloop One که توانست در هفته جاری کپسولی را در با سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت در طول یک لوله حرکت کند را به نمایش بگذارد، قرار دهد. ماسک گفت “خودمان در حال توسعه هیچ‌گونه هایپرلوپ تجاری‌ای نیستیم“ و سعی کرد مخاطبان را به وب‌سایت رقابت هایپرلوپ دعوت کند.

اما اکنون به گفته منبعی خبری، ماسک لحن خود را عوض کرده است. او که از روند کاری استارت‌آپ‌ها راضی نیست، تصمیم بر آن دارد که خودش پروژه هایپرلوپ نیویورک تا واشنگتن را بسازد.

مدیران این استارت آپ‌ها زمانی که ماسک چند وقت پیش در توییتی موافقت شفاهی کاخ سفید برای حفر تونل‌های شرکت Boring جهت ساخت یک خط هایپرلوپ از نیویورک به واشنگتن دی‌سی را اعلام کرد، شوکه شدند. مدیران امید داشتند که منظور ماسک این بوده است که او تونل‌ها را آماده خواهد کرد و ادامه کار را به استارت آپ‌ها واگذار خواهد کرد، اما بلومبرگ به نقل از منبع خبری نزدیکی به ماسک اعلام کرد که ایلان قصد ساخت کل پروژه را دارد.

ایلان مقاله هایپرلوپ را در اوت ۲۰۱۳ به عنوان یک طراحی متن باز به امید آنکه سایرین بتوانند سریعاً آن را وارد بازار کنند منتشر کرد. او اعلام کرد در همان زمان اعلام کرد که آن‌ها تنها درصورتی اقدام به تجاری کردن هایپرلوپ خواهند کرد که سایر شرکت‌ها نتوانند طی چند سال به دست آوردهای مناسب برسند. در حالی که ما بسیار خوشحالیم که سایرین در حال پیشرفت کردن هستند، با این حال ما مشتاقیم که توسعه این تکنولوژی را به سریع‌ترین حالت ممکن شتاب دهیم. ما تمام شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت دارند را تشویق و حمایت می‌کنیم و تا زمانی که آن‌ها صادقانه عمل می‌کنند، ما قصد بر متوقف کردنشان در استفاده از نام هایپرلوپ نخواهیم داشت.

در شرکت Boring، ما قصد بر ساخت تونل‌های سریع الحفر و هم هزینه‌ای را داریم که برای استفاده جهت سیستم‌های جدید حمل‌ونقل پر سرعت به کار خواهند. اکثر آن‌ها تونل‌های با فشار استاندارد، با ریل‌های الکتریکی خواهند بود که می‌توانند سرعتی بیشتر از ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را ایجاد کنند. برای مسافت‌های مستقیم و طولانی، مانند آنچه برای نیویورک به واشنگتن دی‌سی صادق است، استفاده از کپسول‌های دارای فشار در تونلی بدون فشار جهت ایجاد سرعتی بالاتر از ۹۶۰ کیلومتر بر ساعت منطقی به نظر می‌رسد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن